آفتاب

برگزاری نخستین یادواره شهدای قرآنی مازندران با حضور معاون قرآنی وزیر ارشاد

برگزاری نخستین یادواره شهدای قرآنی مازندران با حضور معاون قرآنی وزیر ارشاد

نخستین یادواره شهدای قرآنی مازندران با عنوان (آیه‌های سرخ) با تلاوت آیاتی از قرآن و صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزار دانشجویان ایران(ایسنا)، این یادواره شهدا از مجموعه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مازندران است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حال برگزاری است و با حضور معنوی خانواده‌های معظم ٢٠٠ شهید قرآنی دیار علویان و علاقه مندان به فرهنگ ایثار و شهادت جلوه روحانی به خود گرفته است.

این یادواره با خیرمقدم گویی آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، دکلمه خوانی فرزند شهید رودباری، سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با روایت خاطرات جنگ توسط امیرسرتیپ سید حسام هاشمی مشاور عالی مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) ادامه یافت.

همچنین تجلیل از خانواده شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص قرآنی استان به همراه رونمایی از کتاب اولین یادواره شهدای قرآنی مازندران، شعرخوانی، مرثیه خوانی مازندرانی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر دیگر بخش از برنامه‌های این یادواره بود.

همچنین کتاب شهدای قرآنی استان مازندران نیز در اولین یادواره شهدای قرآنی استان با عنوان آیه‌های سرخ با حضور فرمانده سپاه کربلای دیار علویان و پدرشهید حسینی از شهدای مقابله با اشرار نیروی انتظامی شهرستان قائمشهر در حسینیه عاشقان کربلای ساری رونمایی شد و در اختیار خانواده‌های معظم شهدا و علاقه مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفت.

کتاب شهدای قرآنی با نام آیه‌های سرخ به زندگی نامه و وصیت نامه ٩٦شهید از شهدای قرآنی استان می‌پردازد که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاونت قرآن و عترت این اداره کل چاپ شده است.

این کتاب شامل اطلاعات شناسنامه‌ای، سال و محل تولد و سال و محل شهادت و بخشی از وصیت نامه یا زندگی نامه شهدای قرآنی مازندران است.

انتهای پیام

کد N1063152

وبگردی