آفتاب
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

پرونده خیرات خود را با وقف باز نگه داریم

پرونده خیرات خود را با وقف باز نگه داریم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: تمامی مردم با موقوفات مرتبط هستند و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که از موقوفات بهره نمی‌برد چرا که فضای بسیاری از مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و حتی بیمارستان‌ها جزو موقوفات هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: تمامی مردم با موقوفات مرتبط هستند و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که از موقوفات بهره نمی‌برد چرا که فضای بسیاری از مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و حتی بیمارستان‌ها جزو موقوفات هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی در ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در جوار امامزاده سید حمزه تبریز با تسلیت شهادت امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته وقف با بیان این‌که «مکان امامزاده سید حمزه نیز قطعا توسط افرادی در گذشته وقف شده است» گفت: فرد می‌تواند بناهایی را برای مصارف خیریه وقف کند تا موجب زنده ماندن وی در این دنیا شود و تا زمانی که از آن مکان‌ها استفاده می‌شود پاداش‌هایی به پرونده وی اضافه شود.

مصائبی با بیان این‌که «انسان نباید به خیرات و احسان اولاد پس از مرگش امید داشته باشد» تاکید کرد: اولاد اگر خیلی خوب باشد تا چند سال سالگرد می‌گیرد و سپس به کلی فراموش می‌کند، فرد، خود باید به فکر دنیا و آخرتش باشد و برای خود توشه‌ای بفرستد که در این خصوص وقف بهترین گزینه است چرا که با وقف پرونده خیرات خود را باز نگه می‌داریم تا سال‌های سال پس از مرگ نیز به پرونده خیرات ما اضافه شود.

وی افزود: از هم اکنون باید به فکر هم نشین خود در قبر باشیم باید در دنیا کار خیر خود را بیشتر انجام دهیم تا کار خیر ما بر کار بد پیشی گیرد، ما باید همواره آماده مرگ باشیم، با احسان و نیکوکاری و کمک به خلق خدا پرونده کار خیر خود را قطورتر کنیم تا شب اول قبر دست پر باشیم.

وی تاکید کرد: توفیق عمل خیر چون پر طاووس است و خداوند نیز به هر کسی توفیق انجام کار خیر را نمی‌دهد، پس اگر وقفی و کار خیری انجام می‌دهیم باید خدا را به دلیل توفیقی که به ما عطا کرده است شکر کنیم.

مصائبی با بیان این‌که «باید مراقب اعمال خود در این دنیا باشیم» گفت: ما خیلی جاها خیلی راحت با خدا دشمنی می‌کنیم باید مراقب زبانمان باشیم به بهانه‌های مختلف دروغ نگوییم انسان اگر تا 40 سالگی راه راست را در پیش نگیرد دیگر نخواهد توانست، پس باید از هم اکنون آگاه باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسلمانان باید بدانند که پس از مرگ وارد منزل ابدی می‌شویم و باید برای خود خیری برای آخرت بفرستیم تا جای راحتی در آنجا داشته باشد چرا که هیچ انسان عاقلی منزلی برای خود نمی‌سازد که غیر قابل تحمل باشد.

وی افزود: ما نمی‌گوییم که از دنیا لذت نبرید بلکه نباید کار دنیوی مانع رسیدن به آخرت شود.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: تنها دوستی که به فرد خیانت نمی‌کند عقل است و عقل بهترین دوست برای انسان است و بدترین دشمن نیز نادانی است، دنیا مزرعه آخرت است باید خودمان فکری به حال خود بکنیم و هر کس باید برای خود توشه‌ای برای آخرت فرو فرستد.

انتهای پیام

کد N1063145

وبگردی