آفتاب

عضو ارشد کنگره آمریکا اوباما را به سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های گذشته ایران متهم کرد

عضو ارشد کنگره آمریکا اوباما را به سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های گذشته ایران متهم کرد

یک سناتور کنگره آمریکا مدعی شد که اوباما از طریق فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سعی در سرپوش گذاشتن بر آنچه تحقیقات گذشته ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای خواند دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، اد رویس سناتور ارشد جمهوری‌خواه کنگره ادعا کرده است که باراک اوباما سعی دارد از طریق فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای عدم تحقیق و بررسی در مورد موضوع ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران بر روی تحقیقات ایران در این زمینه سرپوش بگذارد.

رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا مدعی شد: هم اکنون منافع ملی آمریکا در خطر قرار گرفته‌اند.

به گزارش واشنگتن تایمز، اد رویس در ادامه گفت: دولت اوباما باید از طریق رهبری کردن شرکای ما و ادامه فشارها بر ایران برای دستیابی به همه جزئیات فعالیت‌های گذشته هسته‌ای ایران، خطرهای ایران را دفع کند؛ نه اینکه بخواهد بر این موضوع سرپوش بگذارد.

دولت آمریکا روز جمعه تأیید کرد که از پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر درخواست از آژانس برای پایان دادن به تحقیقات خود در مورد فعالیت‌های نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران دفاع می‌کند. این قطعنامه از سوی مذاکره کنندگان هسته‌ای گروه 1+5 تصویب و به شورای حکام آژانس تحویل داده شد.

به گزارش ایسنا، ایران همواره موضوع (PMD) را که بنا بر آن آژانس ایران را متهم به انجام تحقیقات برای ساخت سلاح هسته‌ای کرده رد کرده است و بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید دارد.

انتهای پیام

کد N1063068

وبگردی