آفتاب

اوباما در پنتاگون سخنرانی می‌کند

اوباما در پنتاگون سخنرانی می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است درخصوص مبارزه داعش در پنتاگون سخنرانی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نشستی در شورای امنیت ملی آمریکا برگزار خواهد کرد و در آن به ایراد سخنانی درخصوص گروه تروریستی داعش می‌پردازد.

سخنرانی وی تنها چند روز پس از اظهارات وی در دفتر ریاست‌جمهوری درخصوص تهدید تروریستی صورت می‌گیرد که این تهدید با واکنش‌های متفاوتی از سوی آمریکایی‌ها مواجه شد.

هیچ تغییر اساسی در سیاست آمریکا در این خصوص انتظار نمی‌رود اما اوباما قصد دارد تا یک بار دیگر اذهان عمومی این کشور که دچار شک و تردید شده‌اند و همچنین دولت خود را متقاعد کند که مسیر درستی درخصوص مقابله با داعش در پیش گرفته است. پیش از این حمله تروریستی در منطقه سان برناردینو در کالیفرنیا که طی آن 14 تن جان خود را از دست داده‌اند، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که 60 درصد از مردم آمریکا با رویکرد فعلی اوباما درخصوص داعش مخالف هستند.

اوباما استقرار نیروی پیاده‌نظام در سوریه را رد کرده و اعلام کرده که این روش ممکن است در مبارزه با داعش مخرب باشد. وی از استراتژی حملات هوایی عملیات نیروهای ویژه، تحریم‌های مالی و دیپلماسی حمایت کرده است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید پیش از سخنرانی اوباما که قرار است روز دوشنبه در پنتاگون صورت بگیرد، اعلام کرد: شما اطلاعات جدیدی را از تیم امنیت ملی رئیس‌جمهور درخصوص کمپین وی برای تضعیف و نابودی داعش دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: اوباما این تیم را موظف به ارزیابی از عملکرد جنبه‌های مختلف استراتژی ما کرده است.

رابرت ساتلوف، رئیس موسسه واشنگتن در امور سیاست خاور نزدیک اعلام کرده است، سخنرانی اخیر اوباما در دفتر ریاست‌جمهوری هیچ تاکتیک جدید استقرار نیروهای نظامی جدید یا روش‌های نوینی برای نابودی دشمن در بر نداشته است.

انتهای پیام

کد N1063055

وبگردی