آفتاب

اجرای فنون کشتی در صحن علنی پارلمان اوکراین! + فیلم

اجرای فنون کشتی در صحن علنی پارلمان اوکراین! + فیلم

پارلمان ناآرام اوکراین باز هم صحنه زد و خورد شد و این بار یکی از قانونگذاران ناراضی تلاش کرد تا به شیوه‌ای عجیب نخست‌وزیر کشورش را از پشت تریبون سخنرانی خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، پارلمان اوکراین بار دیگر شاهد درگیری فیزیکی میان نمایندگان هوادار نخست‌وزیر و مخالفان وی بود. در حالی که آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر این کشور در پشت تریبون قرار گرفته بود، یکی از نمایندگان مخالف دولت پس از اهدای دسته‌ای گل با نخست‌وزیر درگیر شد و سعی داشت او را با اجرای فنون کشتی از جایگاه خارج کند. سپس حامیان دولت در پارلمان این نماینده را به باد کتک گرفتند.

اختلاف شدید بین احزاب تحت ائتلاف با دولت عامل اصلی، تنش‌های اخیر در پارلمان اوکراین بوده است. درگیری‌ها زمانی آغاز شد که نخست‌وزیر که از سال ۲۰۱۴ در این مقام قرار گرفته است، به پشت تریبون رفت تا گزارش بیلان سالانه دولت را قرائت کند.

یکی از نمایندگان حامی پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین که در طول هفته تلاش کرده بود زمینه استعفای نخست‌وزیر را فراهم کند، به سوی آرسنی یاتسنیوک حمله‌ور شد. هر چند یاتسنیوک خونسردی خود را حفظ کرد اما نمایندگان حامی وی با نماینده هوادار رئیس‌جمهوری اوکراین درگیر شدند.

نخست‌وزیر اوکراین پس از پایان درگیری‌ها با ابراز تاسف از بروز چنین صحنه‌هایی در صحن پارلمان اعلام کرد: پارلمان اوکراین نباید به سیرک و یا شوی تلویزیونی بدل شود.

ویکتوریا سیومار، نماینده حامی نخست‌وزیر این درگیری را عامل شرم دولت اوکراین خواند. سخنگوی پارلمان که از نزدیکان رییس‌جمهوری اوکراین نیز هست، از نخست‌وزیر پوزش خواست و این حرکت را غیر انسانی عنوان کرد. پیشتر نیز پارلمان اوکراین شاهد چنین درگیری‌هایی بوده است.

انتهای پیام

کد N1063024

وبگردی