آفتاب

تاکید متخصص بیماری‌های عفونی بر ضرورت استراحت مبتلایان به آنفلوآنزا

تاکید متخصص بیماری‌های عفونی بر ضرورت استراحت مبتلایان به آنفلوآنزا

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مبتلایان به آنفلوآنزا تا 24 ساعت پس از قطع تب، ضروریست تا در منزل استراحت کرده و بهداشت فردی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر ملیحه متانت، متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: رعایت بهداشت فردی تا حدود زیادی از افزایش انتقال بیماری به افراد سالم جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری عفونی حاد است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و همه ساله در فصل سرما تعداد موارد ابتلا افزایش می یابد.

وی گفت: این بیماری با علائم شبه سرماخوردگی، درد بدن، سردرد، سرفه و تب بالا و گاهی اوقات علائم گوارشی مانند تهوع، اسهال، استفراغ بروز می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه افت فشار، تنگی نفس شدید، خلط خونی، تب بیشتر از سه روز یا اختلال هوشیاری، کمبود آب بدن در افراد سرماخورده نشانه‌های تشکیل بیماریست تصریح کرد: از آنجا که بسیاری از بیماری های تنفسی مانند آنفلوآنزای فصلی و سرماخوردگی شدید از طریق ترشحات تنفسی و به وسیله دست ها منتقل می شود بهتر است که دست های خود به طور مکرر بشوئید.

وی تاکید کرد: وقتی عطسه یا سرفه می کنید دهان خود را بپوشانید.

متانت گفت: خانم‌های باردار، بیماران دیابتی، بیماران ریوی، بیماران قلبی و مبتلایان به نارسایی کلیه و کبد و همچنین افراد مسن بالای 65 سال، شیر خوران، افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی از جمله بیماران پرخطر در ابتلاء به بیماری آنفلوآنزا محسوب می شوند و بلافاصله پس از ابتلا باید به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام
کد N1062706

وبگردی