آفتاب
یک فعال دانشجویی:

مجلس جای آزمون و خطا نیست

مجلس جای آزمون و خطا نیست

دبیر انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: شاخصه‌ اصلی مجلس آینده این است که ضامن منافع مردم باشد.

سینا عمرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: اولین موضوعی که در مورد مجلس‌ و ساختار مشورتی و حضور نمایندگان مردم در مجلس وجود دارد، اصل قانون‌گذاری است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "مجلس باید در رأس امور باشد"، افزود: وقتی مردم افراد منتخب خود را در قالب نماینده و وکیل راهی مجلس می‌کنند، انتظارشان این است که منافع آن جمعی که به این شخص رأی دادند اصل قرار بگیرد و مابقی مسائل برای نمایندگان مجلس فرع باشد.

این فعال دانشجویی با انتقاد از عملکرد مجلس نهم خاطرنشان کرد: کلیت موارد مطرح شده در این مجلس بیشتر از آنکه منافع مردم را مورد بحث قرار دهد منافع شخصی را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: شاخصه‌ اصلی مجلس آینده که انتظار و ایده‌آل ماست و مطمئنا نظام هم عقیده دارد که این اتفاق بیفتد این است که مجلس از بطن مردم بیرون بیاید و ضامن منافع مردم باشد. مطمئنا اگر این اتفاق نیفتد، مسائلی که در مجلس نهم در برخی مواقع افتاد را دوباره شاهد خواهیم بود.

عمرانیان تصریح کرد: همیشه کسانی هستند که در برخی مجالس حتی در همین مجلس نهم حرفهایشان را زده‌اند و منافع ملی و منافع مردم را بر منافع خود ترجیح دادند.

دبیر انجمن اسلامی دانشکده‌ حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره پویایی مجلس اظهار کرد: پویایی مجلس دو رکن مشخص دارد، یکی قانونگذاری است و دیگری نظارت بر‌ آن قانونگذاری. ما در مورد اینکه مجلس باید مجلس پویایی باشد و نسبت به اتفاقات مهم کشور واکنش نشان دهد هیچ شکی نداریم، ولی در مجلس نهم متاسفانه بعضی وقت‌ها بیشتر مسائل به سمت مسائل حاشیه‌ای و منافع شخصی افراد رفت.

وی در خصوص همسو بودن مجلس و دولت عنوان کرد: وقتی در دو سال قبل قاطبه‌ مردم به یک جریان فکری رأی می‌دهند، مطمئنا از این جریان فکری می‌خواهند نتیجه‌ کارهایش را هم ببیند، ولی اگر جلوی پای قوه مجریه سنگ‌اندازی شود مطمئنا نسبت به آن اقبالی نشان داده نمی‌شود.

عمرانیان همچنین جوان‌گرایی در مدیریت‌ها را مهم توصیف کرد و افزود: به افراد جوان‌تری احتیاج داریم، ولی این به آن معنا نیست که همه چیز را فدای جوان‌گرایی کنیم، چراکه مجلس جای آزمون و خطا نیست.

انتهای پیام

کد N1062687

وبگردی