آفتاب
یک عضو جامعه روحانیت مبارز:

نامه رهبری قطعا بر جوانان اروپایی تاثیر خواهد گذاشت

نامه رهبری قطعا بر جوانان اروپایی تاثیر خواهد گذاشت

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:‌ جوانان غربی در سال‌های گذشته علاقه بیشتر به اسلام پیدا کرده‌اند و نامه اخیر رهبری قطعا بر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «در حال حاضر یک عطش علاقمندی و ارادتی نسبت به نظرات اسلام و نیز رهبری در غرب به وجود آمده است» اظهار کرد: انقلاب اسلامی در زمان حیات امام به سایر کشورهای جهان صادر شد و امروز نیز باید در هر فرصت مناسب این پیام‌ را به صورتی شفاف‌تر در اختیار سایر ملت‌ها قرار داد.

وی با بیان این‌که «رهبری از آن جهت که جوانان غربی را نسبت به اسلام مشتاق می‌بینند، آنها را خطاب قرار داده‌اند» گفت: رهبری در نامه قبلی خودشان ضمن محکوم کردن جنایات عده‌ای به نام اسلام، جوانان اروپایی را به روایات و احادیث موثق و منابع اصیل اسلامی ارجاع دادند و امروز نیز مجددا تاکید کرده‌اند که آنچه در حال حاضر به نام اسلام در خاورمیانه رخ می‌دهد، ارتباطی به اسلام حقیقی ندارد.

اکرمی ادامه داد: همانطور که رهبری یادآور شده‌اند، اسلام به حکمیت، عقلانیت و عزت تاکید می‌کند و از انسان‌ها می‌خواهد تا با منطق حرکت کنند، همانطور که ایران نیز در روند مذاکرات هسته‌ای با منطق حرکت کرد.

وی با تاکید بر این‌که «نامه رهبری، پیامی به موقع، جامع و همراه با انصاف، اخلاق و منطق است» اظهار کرد: رهبری وظیفه هدایت‌ گری دارند و نگارش این نامه نیز در راستای همان وظیفه بوده است اما این که این نامه چقدر بر جوانان اروپایی تاثیرگذار باشد و به این نامه چقدر عمل کنند، بستگی به خود آنها دارد، اما به این دلیل که جوانان غربی در سال‌های گذشته علاقه بیشتری نسبت به اسلام پیدا کرده‌اند این نامه قطعا بر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1062682

وبگردی