آفتاب

دیدار جاسوس اسرائیلی با نتانیاهو پس از آزادی از زندان‌های مصر

دیدار جاسوس اسرائیلی با نتانیاهو پس از آزادی از زندان‌های مصر

عوده ترابین، جاسوس اسرائیلی پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ترابین روز یکشنبه پس از توافق قاهره و تل‌آویو از زندان‌های مصر آزاد و در دفتر کار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حاضر شد. او به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی 15 سال در زندان‌های مصر بازداشت بود.

رژیم صهیونیستی برای آزادی عوده ترابین از زندان‌های مصر تلاش زیادی کرد اما حسنی مبارک و محمد مرسی، روسای جمهور سابق این کشور با آزادی وی مخالفت کردند تا اینکه در دوره ریاست جمهوری عبدالفتاح سیسی و با پایان دوره محکومیت ترابین این تلاش‌ها نتیجه داد و سیسی با آزادی وی موافقت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این رژیم هرگونه مبادله تجاری با مصر را به آزادی ترابین مشروط کرده بود.

ترابین از ساکنان شهر رهط در فلسطین اشغالی است. مصر در سال 2000 وی را در شهر العریش در شمال شبه جزیره سینا و در حالی که به دیدن برادرش رفته بود بازداشت کرد.

او به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی و انتقال اطلاعات نظامی مهم از پایگاه‌های ارتش مصر به این رژیم متهم شد و پس از بازداشت به زندان طره انتقال داده شد.

بعدها مشخص شد که ترابین در قبال دریافت مبالغ مالی هنگفتی برای سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی جاسوسی کرده است. ترابین هم به کسانی که در این ماموریت به او کمک می‌کردند، دلارهای تقلبی داده بود!

انتهای پیام

کد N1062286

وبگردی