آفتاب

ترامپ سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را به تعویق انداخت

ترامپ سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را به تعویق انداخت

پس از اعتراضات و انتقادات گسترده علیه اظهارات دونالد ترامپ علیه مسلمانان، وی اعلام کرد که سفر خود را به سرزمین‌های اشغالی به تعویق می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا قرار بود 28 دسامبر در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کند.

ترامپ پس از اینکه اظهاراتش مبنی بر "ایجاد ممنوعیت بر ورود مسلمانان به آمریکا" با اعتراضات گسترده بین‌المللی مواجه شد، سفر خود را به اسراییل به تعویق انداخته است.

ترامپ درباره دلیل به تعویق انداختن سفر خود اعلام کرد که نمی‌خواهد نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد.

نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا معمولا در دوران مبارزات انتخاباتی خود برای کسب آرای حامیان مالی یهودی در امریکا و همچنین افزایش اعتبار سیاست خارجی خود، به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند.

لغو این سفر یک روز پس از آن صورت گرفت که 37 عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، یک سوم نمایندگان کنست، با ارسال نامه‌ای به نتانیاهو خواستار لغو این دیدار شده بودند.

هر چند بنیامین نتانیاهو از حامیان حزب جمهوری‌خواه امریکا به شمار می‌رود، اما وی در توئیتی که چهارشنبه منتشر کرد از مخالفت خود با طرح ترامپ مبنی بر منع مسلمانان از سفر به امریکا خبر داد.

انتهای پیام

کد N1062191

وبگردی