آفتاب

الجبیر: اسد یا باید از طریق مذاکره برکنار شود یا با جنگ

الجبیر: اسد یا باید از طریق مذاکره برکنار شود یا با جنگ

وزیر خارجه عربستان با طرح این ادعا که مردم سوریه خواهان برکناری بشار اسد از قدرت هستند، بار دیگر تاکید کرد: اسد دو گزینه بیشتر ندارد، یا از طریق مذاکره قدرت را ترک کند یا از طریق جنگ.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در نشستی مطبوعاتی در ریاض که در پایان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد، بار دیگر ادعاهای پیشین کشورش را تکرار کرد و گفت: اسد دو گزینه بیشتر ندارد یا اینکه از طریق مذاکرات کرسی قدرت را واگذار کند که این گزینه احتمالا راحت‌تر و بهتر برای همه خواهد بود و گزینه دوم اینکه از طریق جنگ برکنار شود چرا که مردم سوریه مخالف ماندن این مرد در قدرت هستند!

الجبیر در ادامه خاطر نشان کرد: ملت سوریه کاملا با بقای بشاراسد در قدرت مخالفند. ما بر ایجاد دولتی مدنی و جدید که حافظ حقوق همه برادرانمان در سوریه باشد اصرار داریم.

این سخنان درحالی از سوی وزیر خارجه عربستان ایراد می‌شود که این کشور میزبان نشستی از سوی مخالفان سوری بود که هدف از آن تلاش برای حل بحران سوریه و متحد کردن مخالفان سوری اعلام شده بود.

عادل الجبیر پیشتر نیز در پایان سپتامبر مدعی شده بود اسد باید یا از قدرت برکنار شود و یا با گزینه نظامی روبرو خواهد شد.

وی اواسط ماه گذشته میلادی نیز تاکید کرده بود که کشورش از روند سیاسی که به برکناری اسد بیانجامد حمایت می‌کند. این ا ظهارات وزیر خارجه عربستان در حاشیه مذاکرات وین در خصوص سوریه ایراد شد.

انتهای پیام

کد N1062094

وبگردی