آفتاب

«دونالد ترامپ» سفر به سرزمین های اشغالی را لغو کرد

«دونالد ترامپ» سفر به سرزمین های اشغالی را لغو کرد

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سفر خود به سرزمین های اشغالی را که برای اواخر ماه میلادی جاری برنامه ریزی شده بود، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار بود در تاریخ ۲۸ دسامبر سال میلادی ۲۰۱۵ (هفت دی ماه) به سرزمین های اشغالی سفر کند، با صرف نظر از تصمیم خود مدعی شد: این سفر را بعدا هنگامی که رئیس جمهور آمریکا شدم انجام می دهم!

روزنامه «جروزالم پست» پیشتر اعلام کرده بود که سفر ترامپ به سرزمین های اشغالی و دیدارش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو هفته پیش و قبل از اظهارات جنجالی اخیر وی برنامه ریزی شده بود.

ترامپ به تازگی در اظهار نظری توهین آمیزگفته است که مسلمانان حق ندارند وارد کشور آمریکا شوند. وی می گوید ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا موجه است چرا که آمریکا با افراط گرایان مسلمانی که عملیات هایی چون انفجارهای پاریس و تیراندازی در ایالت کالیفرنیا را مرتکب شده اند، در جنگ است.

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان و جمعی دیگر از جمهوری خواهان آمریکا سخنان دونالد ترامپ را محکوم کرده اند. این در حالی است که بسیاری از گروههای حقوق بشر وی را با «هیتلر» مقایسه کرده و در شعارهای خود این میلیاردر نیویورکی را دارای افکار افراطی خوانده اند.

کد N1061863

وبگردی