آفتاب

استعفای رئیس امنیت ملی افغانستان

استعفای رئیس امنیت ملی افغانستان

رحمت‌الله نبیل، رئیس امنیت ملی افغانستان، با ارسال نامه‌ای به محمد‌اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نبیل در این نامه که امروز پنجشنبه به رسانه‌ها فرستاده شده، دلیل کناره‌گیری خود را "مکدر بودن فضای اعتماد کاری و فشارهای بی‌حد و حصر" رئیس جمهور بر خود عنوان کرده است.

نبیل گفته است: "متاسفانه در جریان چند ماه گذشته بر علاوه اینکه با بعضی پالیسی‌ها (سیاست‌ها) هم‌نظر نبودم، شرایط طوری بر من تحمیل شد که زمینه کار برایم محدود گردید."

او همچنین در این نامه گفته است که غنی، در چند ماه گذشته، بارها از او "به طور شفاهی" خواسته است از این پست کنار برود.

هنوز مشخص نیست که آیا رئیس جمهوری افغانستان با استعفای نبیل موافقت کرده است یا نه.

به گزارش بی.بی.سی تصمیم به کناره‌گیری نبیل یک روز پس از آن اعلام می‌شود که او هم‌زمان با سفر رئیس جمهوری افغانستان به پاکستان، در پستی که روی صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرد، به شدت از سیاست‌های پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرده بود.

او در این نوشته فیسبوکی مقام‌های سازمان اطلاعات مرکزی ارتش پاکستان را متهم کرده بود که هم در جلسه با مقام‌های افغان حضور دارند و هم از کامپیوتر دفتر خود، "به نام طالبان"، مسئولیت حمله قندهار را بر عهده می‌گیرند.

نبیل در نامه استعفای خود نیز از پاکستان به عنوان "کشور مغرض" نام برده و گفته که "مداخلات صریح" پاکستان، سبب ناامنی شدید در افغانستان شده است.

انتهایب پیام

کد N1061797

وبگردی