آفتاب
حضور 9 وزیر در جلسات هفته آینده کمیسیون‌های مجلس

پاسخگویی وزرای کشور، اطلاعات و جهاد و کشاورزی در کمیسیون امنیت

پاسخگویی وزرای کشور، اطلاعات و جهاد و کشاورزی در کمیسیون امنیت

وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان، نفت، جهاد کشاورزی، اطلاعات، کشور، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان، نفت، جهاد کشاورزی، اطلاعات، کشور، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستور جلسات کمیسیون‌ها در هفته آینده به شرح زیر است:

*حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش

بر اساس این گزارش بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با حضور مسئولان مربوطه از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری در کمیسیون آموزش مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وزرای علوم و آموزش و پرورش نیز به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه این کمیسیون حضور خواهند داشت.

بازدید از مرکز شورای عالی فضای مجازی نیز در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد.

*ابتکار در جلسه کمیسیون اجتماعی گزارش می‌دهد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با حضور در جلسه کمیسیون اجتماعی به ارائه گزارش عملکرد از سازمان مربوطه می‌پردازد.

کارگروه کار و روابط کار این کمیسیون نیز ادامه بررسی طرح یکسان سازی مزایا، حقوق و امتیازات کارکنان قرارداد معین کارور (اپراتورهای) برق با سایر کارمندان پیمانی و رسمی را در دستور کار خود دارد. همچنین این کمیسیون به بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد.

ششمین سفر استانی اعضای کمیسیون به کرمان و جیرفت نیز در برنامه کاری کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

* تشکیل جلسه هیأت تفحص از عملکرد سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی

بررسی لوایح ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی جاسک در هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی- دارویی در استان البرز، ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی، مهران و اردبیل، ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی بوشهر و ایجاد یک منطقه آزاد تجاری – صنعتی و یازده منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت نیز تشکیل جلسه خواهند داد.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سوالات 13 نفر از نمایندگان به جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس می‌رود.

*وزاری‌کشور،‌ اطلاعات و جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون امنیت ملی به سوالات پاسخ می‌دهند

به گزارش ایسنا، آخرین اخبار و تحولات منطقه خاورمیانه با حضور مسئولان در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد ضمن اینکه بررسی وضعیت مالیات در کشور هم در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

وزیر کشور به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌رود.

وزیر اطلاعات نیز برای پاسخ به سوال حسن کامران نماینده اصفهان و وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوال فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور خواهد داشت.

*پاسخگویی زنگنه در جلسه کمیسیون انرژی

وزیر نفت برای پاسخ به سوال دهدشتی نماینده آبادان و محمد حسن آصفری نماینده اراک به جلسه کمیسیون انرژی مجلس می‌رود.

بررسی لایحه یک شوری تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور و همچنین بررسی طرح یک شوری تادیه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی با حضور مسئولان مربوطه در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

*رسیدگی به مواد لایحه احکام دائمی برنامه توسعه در دستور کمیسیون برنامه

به گزارش ایسنا، اعضای کمیسیون برنامه مجلس رسیدگی به مواد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در جلسات هفته جاری خود مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

*بررسی آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کمیسیون بهداشت

بر اساس این گزارش، گروه‌های اعزامی از اعضای کمیسیون به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان جهت بررسی آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در این استان‌ها گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

همچنین مسئولین انجمن تولید کنندگان فراورده‌های گوشتی ایران با حضور مسئولانی از سازمان غذا و دارو و دامپزشکی گزارش خود را ارائه می‌کنند.

طرح‌های تادیه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی در کمیسیون بهداشت بررسی می‌شود.

آخرین وضعیت مطالبات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی با حضور مسئولان وزارت بهداشت و مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار می گیرد، ضمن اینکه وزیر بهداشت و درمان با حضور در جلسه این کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد.

کارگروه کمیسیون بهداشت هم ادامه بررسی راهکارهای اجرایی در جهت کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر در کشور را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

* ادامه بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب در کمیسیون شوراها

بازدید از جمعیت هلال احمر کشور در دستور کار کمیسیون شوراهای مجلس قرار دارد. همچنین طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (اعاده شده از شورای نگهبان) و ادامه بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون شوراها به بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور می‌پردازد.

*عملکرد اتاق اصناف در دوره پساتحریم در کمیسیون صنایع بررسی می‌شود

به گزارش ایسنا، انتخاب شش نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت در دستور کار این کمیسیون است.

همچنین اعضای کمیسیون صنایع به ادامه بررسی و رای‌گیری در خصوص طرح یک شوری ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات می‌پردازد.

ادامه رسیدگی به لایحه یک شوری اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین جلسه با هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران درباره بررسی عملکرد و برنامه‌های اتاق اصناف در دوره پساتحریم در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس قرار دارد.

*بررسی آزادسازی نرخ بلیط هوایی در کمیسیون عمران

ادامه بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه و پیشنهاد مواد الحاقی در موضوعات مرتبط در کمیسیون عمران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

همچنین کارگروه حمل و نقل این کمیسیون به بررسی نحوه اجرای ماده 160 قانون برنامه پنجم در مورد آزاد سازی نرخ بلیط هوایی و کارگروه مسکن و شهرسازی نیز به ادامه رسیدگی به طرح ایجاد رونق در ساخت و ساز و تسهیل صدور پروانه ساختمانی در شهرها می‌پردازد.

همچنین بررسی ماده 7 گزارش طرح یک فوریتی توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور در این کمیسیون رسیدگی می‌شود.

*رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در کمیسیون فرهنگی گزارش می‌دهد

کارگروه منتخب کمیسیون فرهنگی مجلس به بررسی وضعیت تولید کاغذ در کشور می‌پردازد.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش هم در مورد فعالیت‌های فرهنگی این سازمان به کمیسیون فرهنگی گزارش می‌دهد.

همچنین طرح یک فوریتی حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

*بررسی اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی در کمیسیون قضایی

به گزارش ایسنا، اعضای کمیسیون قضایی مجلس به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و لایحه تنظیم برخی از احکام و برنامه‌های توسعه می‌پردازند.

*آخرین وضعیت میزان تولید و واردات گوشت قرمز در کمیسیون کشاورزی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره تشریح اهداف، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در سال جاری و برنامه‌های آتی این وزارتخانه به اعضای کمیسیون کشاورزی گزارش می‌دهد.

کارگروه دام کمیسیون کشاورزی نیز به بررسی آخرین وضعیت میزان تولید و واردات گوشت قرمز در کشور با حضور مسئولان مربوطه می‌پردازد.

بررسی لایحه تنظیم برخی احکام برنامه‌های توسعه نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

*بررسی وضعیت ساخت و سازها در مناطقی از قزوین و کرمان در کمیسیون اصل 90

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس با نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، جهاد و کشاورزی، دادگستری و مسئولین استان قزوین برای بررسی وضعیت ساخت و سازها در منطقه هفت سنگان و دیزج قزوین نشستی خواهند داشت. همچنین نشستی برای بررسی وضعیت ساخت و سازها در شهرک گلهای کرمان با حضور مسئولان مربوطه برگزار می‌شود.

*بررسی پیشنهادات در مورد لایحه احکام برنامه‌های توسعه در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

اعضای کمیسیون ویژه مجلس به ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و همچنین ادامه بررسی گزارش نظارتی در مورد نحوه عملکرد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 می پردازند.

همچنین بررسی پیشنهاد واصله در خصوص لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور در دستور کار این کمیسیون قراردارد.

*بررسی طرح ساماندهی خدمات رسانی به روستاها در کمسیون مربوطه

به گزارش ایسنا، اعضای کمیسیون مذکور نیز به ادامه رسیدگی به طرح یک فوریتی ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها می‌پردازند.

*رسیدگی به لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در کمیسیون مشترک

اعضای کمیسیون مشترک رسیدگی به احکام دائمی برنامه توسعه نیز ادامه رسیدگی به مواد این احکام را در جلسات هفته آینده خود در دستور دارد.

انتهای پیام

کد N1061657

وبگردی