آفتاب

انتقاد مک‌کین از دولت آمریکا به خاطر فقدان پیشرفت در مقابله با داعش

انتقاد مک‌کین از دولت آمریکا به خاطر فقدان پیشرفت در مقابله با داعش

سناتور جمهوری خواه آمریکایی از دولت آمریکا به خاطر فقدان پیشرفت در مقابله با داعش انتقاد کرد و گفت:‌ ما در این جنگ پیروز نمی‌شویم چون اوضاع به نفع ما نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور گفت که تهدید داعش روز به روز در حال گسترش است و این درحالیست که تلاشهای دولت واشنگتن در مقابله با آن هیچ پیشرفتی ندارد.

این سناتور آمریکایی در جریان جلسه غیرعلنی کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا گفت: هرآنچه که دیگران درباره در خطر نبودن امنیت ملی آمریکا در مقابله با داعش می‌گویند، درست نیست چون حملات اخیر نشان داده که تهدید داعش در کشور واقعی، مستقیم و رو به رشد است. من خواهان اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر برای ریشه کنی داعش هستم.

وی ادامه داد:‌ داعش تنها 20 تا 30 هزار نیرو دارد. آنها گروهی بزرگ نیستند. کسی من را متقاعد کند که تنها با کمپین حملات هوایی می‌توان با این گروه مقابله کرد.

درهمین حال، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا بر ایده افزایش نیروهای زمینی در عراق به جای حمایت از استراتژی استقرار نیروهای ویژه برای کمک به نیروهای محلی پافشاری کرد. هم اکنون 3500 نیروی آمریکا در عراق هستند و ماموریت آنها آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی عراق است.

معاون رییس ستاد مشترک آمریکا در همین حال گفت، دولت آمریکا بابت این مساله مطمئن نیست که آیا نیروهای دموکرات سوری و شرکای کرد آنها آنقدر بزرگ و توانمند باشند که رقه را پس از بازپس گیری برای خود نگهدارند و از دست ندهند.

انتهای پیام

کد N1061510

وبگردی