آفتاب
وزیر خارجه چین در دیدار با راحیل شریف بیان کرد:

نقش مهم پاکستان در نابودی جدایی‌طلبان ترکستان شرقی

نقش مهم پاکستان در نابودی جدایی‌طلبان ترکستان شرقی

وزیر خارجه چین در دیدار با «راحیل شریف» گفت: پاکستان در نابودی و قلع وقمع شورشیان نهضت ترکستان شرقی نقش مهمی ایفا نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، ستاد مشترک ارتش پاکستان اعلام کرد در دیدار «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با «راحیل شریف» مسائل امنیتی منطقه و افزایش همکاریهای دفاعی و نظامی بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در این دیدار گفت: موفقیت های ارتش پاکستان در عملیات «ضرب عضب» ستودنی است. پاکستان در نابودی جنبش ترکستان شرقی نقش مهمی داشت.

وی در ادامه افزود: کریدور تجاری چین و پاکستان پروژه اقتصادی بزرگی در منطقه بشمار می رود که دارای فواید مثبتی برای منطقه است.

راحیل شریف گفت: کریدور تجاری چین و پاکستان برای منطقه مهم و حیاتی است و ارتش پاکستان امنیت این پروژه مهم اقتصادی را تامین کرده و تروریستها را در منطقه سرکوب می کند.

لازم به ذکر است جدایی طلیان نهضت «ترکستان شرقی» در استان «سین جیانگ» چین نزدیک به مرزهای پاکستان زندگی می کردند و شورشیان این استان در مناطق مرزی پاکستان مخفی شده بودند. دولت چین از پاکستان خواست عملیاتی بر علیه شورشیان جدایی طلب ترکستان شرقی انجام دهد. پاکستان با نشان دادان دوستی خود به چین عملیات گسترده ای بر علیه این شورسیان انجام داد و تمامی آنها را قلع و قمع کرد. وزیر خارجه چین در دیدار خود با راحیل شریف به این موضوع اشاره کرد.

وزیر خارجه چین برای شرکت در کنفرانس « قلب آسیا» به پاکستان سفر کرده است. این کنفرانس دو روزه به میزبانی پاکستان در اسلام آباد و با محوریت موضوع افغانستان و برقراری امنیت در منطقه برگزار شد.

کد N1061509

وبگردی