آفتاب
رهبر کره شمالی:

پیونگ یانگ بمب هیدروژنی در اختیار دارد

پیونگ یانگ بمب هیدروژنی در اختیار دارد

رهبر کره شمالی می گوید کشورش در حال حاضر با اتکا به دانش تولید بمب هیدروژنی قادر به دفاع از تمامیت ارضی خود در برابر تهدید دشمنان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی می گوید که پیونگ یانگ موفق به ساخت بمب هیدروژنی قابل حمل بر روی کلاهک های هسته ای شده است.

وی در حین بازدید از یک کارخانه تولید مهمات و در اظهاراتی که از خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، گفت: ما توفیق تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای بزرگ را داشته ایم و می توانیم با اتکا به توان هسته ای و بمب های هیدروژنی خود از استقلال و عزت سرزمینمان دفاع کنیم.  

وی ادامه داد: ما نیازمند تقویت بخش نظامی کشور هستیم.

اظهارات رهبر کره شمالی در حالی منتشر شد که پیش از آن هیچ یک از مقامات رسمی این کشور از طراحی و تولید بمب هیدروژنی صحبتی به میان نیاورده اند.

در فوریه سال ۲۰۰۵، پیونگ یانگ خبر دستیابی به سلاح هسته ای را اعلام کرد و پس از آن علیرغم اظهار نگرانی جامعه بین الملل به ترتیب در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ سه آزمایش هسته ای انجام داد.

به دنبال آخرین آزمایش در سال ۲۰۱۳ میلادی، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اجماع دور جدیدی از تحریم های بین المللی را بر دولت پیونگ یانگ اعمال کرد.

کد N1061494

وبگردی