آفتاب
در واکنش به تجاوز اخیر آنکارا؛

وزارت خارجه عراق به کشورهای عضو دائم شورای امنیت رجوع می‌کند

وزارت خارجه عراق به کشورهای عضو دائم شورای امنیت رجوع می‌کند

وزارت خارجه عراق اعلام کرد این کشور قصد دارد در تماس تلفنی با کشورهای عضو دائم شورای امنیت و کشورهای دیگر، خواستار اتخاذ یک موضع بین‌المللی واحد از سوی آنها در قبال نقض حاکمیت عراق توسط آنکارا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای از تشدید واکنش بغداد به اقدام اخیر آنکارا در نقض حاکمیت ملی عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: بغداد قصد دارد از طریق برقراری تماس تلفنی با کشورهای عضو دائم شورای امنیت، اتخاذ یک موضع بین المللی واحد از سوی آنها در قبال اقدام آنکارا را خواستار شود.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است: رایزنی های بغداد تنها به پنج کشور عضو دائم شورای امنیت محدود نمی شود، بلکه دیگر کشورها را نیز دربر می گیرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود همچنین از اتحادیه عرب خواست تا به دنبال ادامه حضور نظامیان ترک در شمال این کشور یک نشست فوری در سطح وزرای خارجه برگزار کند.

گفتنی است، با وجود انتقادات فراوان مقامات بغداد از اقدام اخیر ترکیه، مقامات این کشور همچنان بر ادامه حضور نظامیان ترک در عراق تأکید کرده و مدعی هستند که این اقدام، ثبات منطقه را تأمین می کند!

کد N1061493

وبگردی