آفتاب
در بیانیه کاخ سفید آمده است؛

مخالفت با منطقه حائل در سوریه /انتقاد از اظهارات توهین آمیز ترامپ

مخالفت با منطقه حائل در سوریه /انتقاد از اظهارات توهین آمیز ترامپ

کاخ سفید امروز با انتشار بیانیه ای ضمن مخالفت با ایجاد منطقه حائل در سوریه، از اظهارات توهین آمیز نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای مخالفت خود را با منطقه حائل در سوریه اعلام کرد.

در بیانیه منتشره کاخ سفید آمده است: بر خلاف اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، آمریکا مخالفت خود را با ایجاد منطقه حائل در سوریه اعلام می کند.

این بیانیه در ادامه با انتقاد از سخنان اهانت بار «دونالد ترامپ» علیه مسلمانان می افزاید: کاخ سفید اظهارات ترامپ را قبول نداشته؛ چرا که در حال حاضر ده ها مسلمان در حال خدمت در نهاد های مختلف در آمریکا هستند.

گفتنی است، ترامپ دیروز و در اظهار نظری توهین آمیزگفته بود مسلمانان حق ندارند وارد کشور آمریکا شوند. او به شبکه آمریکایی ای.بی.سی گفت ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا موجه است؛ چرا که آمریکا با افراط گرایان مسلمان که از جمله تیراندازی در ایالت کالیفرنیا را مرتکب شدند، در جنگ است.

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشست اخیر این کنگره سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرد.

این در حالی است که بسیاری از گروههای حقوق بشر ترامپ را با «هیتلر» مقایسه کرده و در شعارهای خود این میلیاردر نیویورکی را دارای افکار افراطی خوانده اند.

کد N1061202

وبگردی