آفتاب
مدیر شبکه العالم تشریح کرد

پشت پرده شکل‌گیری گروه‌های تکفیری

پشت پرده شکل‌گیری گروه‌های تکفیری

مدیر شبکه خبری العالم گفت: قدرت‌های غربی برای مقابله با راهبرد تمدن‌سازی نوین اسلامی به اداره گروه‌های تکفیری در منطقه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید احمد سادات، مدیر شبکه خبری العالم که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز سخن می گفت، ضمن اشاره به فراز و نشیب‌های تمدن اسلامی گفت که مسلمانان همزمان با ضعف دولت عثمانی و فروپاشی آن همواره مورد ظلم و تحقیر قدرت‌های غربی و منطقه‌ای قرار داشتند و اوج این تحقیر در سنوات 1948 تا پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود.

وی با اشاره به ابعاد مختلف پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیرات منطقه ای آن، افزود: انقلاب ما در حقیقت مهر پایانی بر یکه‌تازی غربی‌ها و تحقیر مسلمانان و احیای مجد و عظمت تمدن نوین اسلامی بود که نتایج ملموس آن پس از سال 2000 میلادی همزمان با عقب‌نشینی خفت‌بار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان و پیروزی‌های مکرر جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین متبلور شد.

مدیر شبکه العالم با اشاره به افزایش آمار گرویدن به اسلام در جوامع غربی گفت: همزمان با عینیت یافتن مظاهر احیا و اعتلای تمدن اسلامی شاهد بن‌بست در تفکر لیبرالیسم غربی بودیم که آن نیز به زودی به سرنوشت کمونیسم دچار خواهد شد و به قول معمار فقید انقلاب بایستی آن را در زباله‌دانی تاریخ جست‌وجو نماییم.

سادات با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های تکفیری در منطقه، مهمترین هدف پشت صحنه آن را مقابله با رشد روزافزون گرایش به اسلام و مقابله با امید ایجاد شده در جوامع اسلامی نسبت به احیای تمدن اسلامی دانست و اشاره کرد که امروزه سرویس‌های امنیتی غربی نقش اساسی در اداره کردن گروه‌های تکفیری دارند و در این راستا هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها از عربستان و قطر تا ترکیه و اردن در آموزش و تسلیح آنان نقش اصلی را ایفا می کنند.

وی اسلام‌هراسی و ایجاد تفرقه و طایفی‌گری در بین امت اسلامی را اصلی‌ترین استراتژی غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاوت دانست و اشاره کرد که در واقع این همان راهبردی است که غربی‌ها با بکارگیری آن توانستند امپراطوری عثمانی را از هم بپاشند و منطقه اسلامی را به اجزای متعارض تبدیل کنند.

سادات با بیان این که محور غربی-عربی و عبری-عثمانی امروز در سوریه به بن‌بست رسیده است، افزود، امروزه عده و عده حزب‌الله در سوریه 10 برابر توانایی قبل از بحران سوریه است و این امر موجبات خوف روزافزون صهیونیست‌ها را فراهم کرده است.

انتهای پیام

کد N1061185

وبگردی