آفتاب
نماینده ولی‎فقیه در لرستان عنوان کرد

وقف، مهمترین پشتوانه نظام اسلامی

وقف، مهمترین پشتوانه نظام اسلامی

نماینده ولی‎فقیه در استان لرستان گفت: یکی از مهمترین منابع مالی پیامبر اسلام(ص) وقف بوده، این در حالی است که همواره عالمان دین متولیان وقف بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در همایش عالم واقف که در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، افزود: اولین نعمتی که خداوند به انسان داده، نعمت هستی و وجود است، کمااینکه همه نعمت‌ها در سایه نعمت وجود است.

وی هدایت را دومین نعمت خداوند به انسان دانست و اظهار کرد: هدایت به‌معنای پرورش استعدادها و رسیدن به کمال است به‌طوری‌که هدایت انسان به‌صورت تکوینی است و برترین نوع هدایا است.

امام جمعه خرم‎آباد تصریح کرد: خداوند دو عامل عقل و وحی را برای هدایت انسان قرار داده است که این دو عامل باید از عصمت برخوردار باشند، کما اینکه مهمترین ابزار در اختیار عقل و وحی برای رساندن انسان به کمال، وقف است.

میرعمادی وقف را ابزار پیامبران برای رساندن بشر به سرمنزل مقصود دانست و اضافه کرد: در فرهنگ دینی ما وقف وسیله‌ای برای تقرب است.

وی بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین عبادت‌های مالی وقف است. انسان اگر می‌خواهد خلیفه خدا در روی زمین شود نیازمند یک قدرت مالی برای رسیدن به تقرب به خداوند است.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان اینکه وقف بازوی مبلغان دین است، خاطرنشان کرد: عالمان دین باید در راس وقف باشند. جایگاه وقف جایگاه هدایتی است.

میرعمادی وقف را مهمترین پشتوانه نظام اسلامی دانست و گفت: یکی از مهمترین منابع مالی پبامبر اسلام(ص) وقف بوده است، این در حالی است که همواره عالمان دین متولیان وقف بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N1061109

وبگردی