آفتاب
برای شرکت در «سارک»؛

نخست وزیر هند به پاکستان می‌رود

نخست وزیر هند به پاکستان می‌رود

نخست وزیر هند برای شرکت در کنفرانس کشورهای عضو اتحادیه «سارک» به پاکستان سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند که برای شرکت در کنفرانس «قلب آسیا» به اسلام آباد سفر کرده است برای دیدار با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان به کاخ نخست وزیری رفت و مورد استقبال نواز شریف قرار گرفت. در این دیدار درباره پایان دادن به بن بست بوجود آمده در مذاکرات بین دو کشور و نیز انجام مسابقات کریکت صحبت شد.

وزیر خارجه هند پیام نخست وزیر هند را به نواز شریف ابلاغ کرد و گفت: «نارندرا مودی» با آرزوی موفقیت برای مردم پاکستان بر برقراری صلح و امنیت بین دو کشور تاکید داشت. سال آینده نارندرا مودی برای شرکت در کنفرانس کشورهای عضو اتحادیه «سارک» به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

نواز شریف نیز در این دیدار خطاب به وزیر خارجه هند گفت: از سفر شما به اسلام آباد تشکر می کنم. ما خواهان روابط دوستانه بین دو کشور و کشورهای همسایه هستیم. 

در این دیدار دو طرف توافق کردند که تمام مسائل بین دو کشور را از طریق مذاکرات مسالمت آمیز حل کنند. این اولین سفر یک وزیر هندی بعد از سال 2012 به پاکستان است.

بعد از ملاقات نخست وزیر هند و پاکستان در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی در پاریس «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند برای شرکت در کنفرانس « قلب آسیا» به اسلام آباد با هدف برقراری امنیت پایدار در افغانستان به اسلام آباد سفر کرده است. سوشما سوراج بعد از دیدار با نواز شریف با «سرتاج عزیز» مشاور نواز شریف در امور خارجه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کد N1061094

وبگردی