آفتاب

باغچلی: اردوغان تلاش می‌کند تا پوتین ترکیه شود

باغچلی: اردوغان تلاش می‌کند تا پوتین ترکیه شود

رهبر حزب اپوزیسیون جنبش ملی‌گرا در نشست گروه پارلمانی حزبش تاکید کرد: رئیس‌جمهوری ترکیه در تلاش است تا با تغییر سیستم پارلمانی به نظام ریاستی به مدل ترکیه‌ای رئیس جمهوری روسیه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی‌گرا، رجب طیب اردوغان، رئیس جهموری کشورش را به تلاش برای تحت کنترل گرفتن کل سیستم دولتی پس از تغییر آن متهم کرد.

وی گفت: اردوغان خواستار نظام ریاستی است که در آن رئیس جمهور بتواند عضو یکی از احزاب باشد. چطور می‌توانیم مطمئن باشیم که اردوغان بعدها خواستار سلطنت نخواهد شد؟

باغچلی همچنین در انتقاد از احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: داوود اوغلو می‌خواهد همانند دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه که از سال 2008 تا 2012 میلادی به عنوان رئیس جمهوری روسیه خدمت کرد و سپس پست را به پوتین تحویل داد، عمل کند.

باغچلی گفت: ملت به شما این اختیارات را داده‌اند شما دولت هستید شما نباید اجازه دهید که اردوغان خودش را در سیاست‌های روزانه دولت و سیاست خارجی کشور شرکت دهد. شما باید کشور را هدایت کنید و به رئیس جمهور تاکید کنید که از خطوط قرمز قانون اساسی خارج نشود.

باغچلی تاکید کرد که به انتقاد از اردوغان و سیاست‌هایش ادامه خواهد داد اما با این حال ادعاهای پوتین مبنی بر اینکه اردوغان و خانواده‌اش در تجارت نفت با گروه تروریست داعش دست دارند را رد کرد.

وی گفت: به سخره کشیده رئیس جمهوری ترکیه بدین گونه احساسات ملی ما را خدشه دار می‌کند.

انتهای پیام

کد N1061009

وبگردی