آفتاب
رییس کل دادگستری استان تهران:

مدیریت قضایی مطلوب، باعث تحقق اهداف قوه قضاییه خواهد بود

مدیریت قضایی مطلوب، باعث تحقق اهداف قوه قضاییه خواهد بود

اولین نشست مشترک روسای دادگستری شهرستان‌ها با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

اولین نشست مشترک روسای دادگستری شهرستان‌ها با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی با عرض تسلیت سالروز رحلت جانگداز پیامبر بزرگوار اسلام و شهادت مظلومانه امامان عظیم الشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) با اشاره به اجتماع پرشکوه و میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا اظهار کرد: این کنگره بزرگ جهان تشیع علیرغم تهدیدات موجود به زیباترین وجه ممکن برگزار شد.

وی ادامه داد: قطعاً این مهم در سایه لطف و عنایات خاصه اهل بیت (ع) بویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) میسر و ممکن گردید. به عبارت دیگر باید گفت که این تجمع عظیم ثمره اخلاص، شهادت و ایثار امام حسین (ع) بود و این کمترین پاداش شهادت مظلومانه آن امام همام در دنیا به شمار می رود و یقیناً اجر و پاداش اخروی آن حضرت برای ما غیرقابل تصور است.

اسماعیلی بیان کرد: وقتی که کار صرفاً برای جلب رضای حق باشد به‌طور قطع پاداش مناسب نصیب انسان خواهد شد. امید است همه ما در سنگر عدالت با این روحیه اخلاص به وظیفه خطیر خود عمل نماییم تا از این طریق، دنیا و آخرت ما آباد شود.

رییس کل دادگستری استان تهران آنگاه به فلسفه تشکیل این جلسه اشاره و اظهار کرد: برای ایجاد بستر مناسب جهت تبادل موفقیت ها و تجارب و انجام همفکری و مشارکت هرچه بیشتر و همچنین بیان مشکلات و ارائه راهکارهای منطقی جهت رفع آنها با هدف ارتقاء کارآمدی مدیران، قرار شد جلساتی تخصصی و کاربردی و اختصاصی حسب مورد با حضور روسای دادگستری شهرستانها یا دادستانها و روسای حوزه های قضایی بخش، همچنین سرپرستان مجتمع های قضایی و نیز نواحی دادسرای تهران به نحو جداگانه و در کنار سایر نشست های معمول برگزار شود تا در این جلسات ضمن بررسی عملکردها و تجزیه و تحلیل توفیقات و چالش ها با استفاده از خرد جمعی و تجارب هر یک از مدیران، تدابیر لازم در جهت بهبود مدیریت و ارتقاء عملکردها اتخاذ شود.

وی افزود: با مدیریت قضایی مطلوب، اهداف اصلی قوه قضائیه از جمله استقلال قاضی، تحقق عدالت، ارتقاء کمی و کیفی دادرسی ها و افزایش اعتماد عمومی محقق می‌شود.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود ضمن بررسی عملکرد حوزه‌های قضایی در بخش های مختلف از دیدگاه آمار، در خصوص عوارض سوء ناشی از نسبت پرونده به قاضی، موجودی شعب دادگاه‌ها اعم از جزائی، حقوقی و خانواده، متوسط ورودی پرونده ها به هر شعبه، اوقات رسیدگی، کیفیت پرونده ها و ... توضیحاتی مطرح کرد و خواستار آسیب شناسی مناسب در هر مورد و رفع مشکلات احتمالی با همفکری و اتخاذ تدابیر مناسب شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین تمجیدی معاون برنامه ریزی رئیس کل به عنوان دبیر نشست معرفی شد.

انتهای پیام

کد N1060989

وبگردی