آفتاب

ارتش چین به دقت استقرار هواپیماهای آمریکا در سنگاپور را زیر نظر دارد

ارتش چین به دقت استقرار هواپیماهای آمریکا در سنگاپور را زیر نظر دارد

وزارت دفاع چین اعلام کرد: ارتش پکن به شدت به توافقنامه میان آمریکا و سنگاپور در خصوص استقرار هواپیمای جاسوسی P8 Poseidon آمریکا در این کشور توجه دارد و امیدوار است که اقدام به ثبات منطقه خدشه‌ای وارد نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت این مساله را که اوضاع چگونه پیش می‌رود زیر نظر داریم و امیدواریم همکاری دفاعی دوجانبه میان کشورهای مربوطه به نفع صلح و ثبات منطقه باشد نه به ضرر آن.

وزارت امور خارجه چین که در خصوص مساله دریای چین جنوبی با واشنگتن اختلاف دارد، گفت: این اقدام با هدف نظامی ‌کردن منطقه صورت گرفته است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و انگی انگ هن، همتای سنگاپوری ‌اش پس از نشست در واشنگتن در بیانیه مشترک از استقرار این هواپیما در سنگاپور از هفتم تا 14 دسامبر (16 تا 23 آذر) استقبال کردند.

چین مدعی است که کل آب‌های دریای چین جنوبی متعلق به کشورش است این در حالی است که فیلیپن، برونئی، ویتنام، مالزی و تایوان نیز ادعای مالکیت بر این آب‌ها را دارند آمریکا در حال حاضر از ژاپن و فیلیپین هواپیماهای P8 را به پرواز در می‌آورد و پروازهای نظارتی از مالزی انجام داده است.

انتهای پیام

کد N1060977

وبگردی