آفتاب
نشست مجمع مجالس آسیایی

جلیلی: هرگونه عملیات نظامی علیه یمن متوقف شود

جلیلی: هرگونه عملیات نظامی علیه یمن متوقف شود

رئیس هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی در هشتمین نشست مجمع مجالس آسیایی با اشاره به نیاز جدی قاره آسیا به صلح و ثبات فراگیر، بر ضرورت توقف سریع هرگونه عملیات نظامی علیه یمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل جلیلی که به عنوان رئیس هیات پارلمانی ایران در نشست مجمع مجالس آسیایی در کامبوج سخنرانی می‌کرد با قدردانی از برگزاری موفق اجلاس توسط مجلس کشور پادشاهی کامبوج گفت: به کلیه اعضای مجمع و شرکت کنندگان محترم در اجلاس، فعالیت ثمربخش اتحادیه را که مرهون تلاش و پیگیری مجالس کشورهای عضو بوده و منشاء خیر و برکت برای مجالس قاره کهن آسیایی بوده، تبریک و تهنیت گفته و موفقیت هر چه بیشتر این نهاد را آرزو نمایم.

وی افزود:‌عنوان در نظر گرفته شده برای این اجلاس با عنایت به تحولات جهانی و گسترش خشونت و ترورسیم به اقصی نقاط جهان حائز اهمیت می‌باشد. ترویج صلح و آشتی از ملزومان جهان امروز است و ما مجالس کشورهای آسیایی با درک صحیح نیازمندیهای جامعهجهانی و تمرکز بر این موضوع نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه جهانی نیازمند تعامل،همزیستی مسالمت آمیز ملل و اقوام گوناگون در سایه اعتدال بوده و برقراری صلح نیز مستلزم مقابله با خشونتو نفی فرهنگ افراطیگری است.اکنون برای آنان که با اشتباه محاسباتی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت سیاسی و نادرست، اقدام به ایجاد، حمایت و تجهز گروه‌های تروریستی نموده‌اند،پدیده غیر قابل کنترل تروریسم نه تنها قادر نیست اهداف نامشروع این قدرت‌ها را تامین نماید، بلکه هم این ک خود نیز در معرض تهدید گروه‌های دست پرورده خویش قرار گرفته‌اند.

جلیلی خاطر نشان کرد: تحلیل نادرست مسایل، باعث شده که تروریسم در منطقه سازماندهی شده و رشد کند و چنانچه خطرتروریسم به درستی و به هنگام مورد توجه قرار گرفته بود و به تقویت مالی و نظامی گروه‌های تروریستی اقدام نمی‌شد، امروز مردم بی گناه کشته نمی‌شدند و میراث فرهنگی ملموس و غیر ملموس در قاره تمدن ساز آسیا توسط این گروههای افراطی نابود نمی‌شد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در بیش از شش دهه گذشته و در سایه سکوت و فقدان اقدام موثر از سوی مجامع بین‌المللی،ضمن استمرار اقدامات تجاوزکارانه، ضد انسانی و غیر قانونی خود، فهرستی طولانی از اقدامات ناقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر را در برابر ملت فلسطین مرتکب شده است.

وی ادامه داد: به منظور پایان بخشیدن به جنایات رژیم صهیونیستی ، نهادهای بین‌المللی به ویژه پارلمان های کشورهای جهان وظیفه‌ای خطیر بر عهده داشته و انتظار می‌رود اقدامات موثرتری را در کاهش مصائب و مشکلات مردم فلسطین و به ویژه پایان دادن به رنج‌ها و آلام مردم ستم دیده غزه ایفا نمایند.

رئیس هیات پارلمانی در ادامه اظهار کرد: به عنوان نمایندگان مردم و پارلمان‌های آسیایی نمی‌توانیم در برابر درد و رنج مردم دراین قاره بی تفاوت باشیم. اوضاع در یمن، که تاکنون باعث بروز فجایع انسانی و انهدام زیر ساختهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن کشور و سبب رشد و قدرت گیری گروههای تروریستی شده است، ما را از اهداف صلح و آشتی دور می‌کند. ما بر اساس مواضع اصولی خود ضمن محکومیت حمله نظامی به یمن، بر ضرورت توقف سریع هر گونه عملیات نظامی علیه این کشور و ارسال فوری کمک‌های انسان دوستانه شامل کمک‌های دارویی و غذایی جهت کاهش آلام مردم بی دفاع یمن تاکید داریم. آسیا نیاز جدی به صلح و ثبات فراگیر دارد.

جلیلی در پایان تصریح کرد: در خاتمه امیدوارم APA با توجه مرکزیت پارلمانهای کشورهای آسیایی، مقدمات تحولی جدی و تاثیر گذار در مناسبات قاره کهن با تاکید بر اصول انسانی وهمزیستی مسالمت آمیز را فراهم نماید. بدیهی است جامعه جهانی، نیازمند تعامل در سایه اعتدال بوده و برقراری صلح و سعادت همه ملت‌ها در گرو مقابله با خشونت ونفی فرهنگ افراطی گری است. گام‌های استوار مجمع پارلمانهای آسیایی در نزیکتر شدن کشورهای قاره کهن برای بهره گیری از ظرفیت‌های آنها و تعالی این قاره آغاز گردیده است. حمایت و پشتیبانی همه جانبه شما نمایندگان مجالس کشورهای آسیایی نوید بخش ایجاد پارلمان آسیایی در آینده نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1060947

وبگردی