آفتاب

اردوغان: روسیه بیشتر خواهان حضور در سوریه است تا جنگ با داعش

اردوغان: روسیه بیشتر خواهان حضور در سوریه است تا جنگ با داعش

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد روسیه در نشان دادن حضور نظامی‌اش در سوریه بسیار شتاب‌زده عمل کرد در حالیکه هنوز هیچ جدیتی در مبارزه با داعش از خود نشان نداده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و داعش ویژگی‌ها و خصوصیات مشترکی دارند به هیچ عنوان فکر نکنید که این دو برای مبارزه با یکدیگر ایجاد شده‌اند. دو تن از شهروندان روسیه و سوریه نفت را از داعش خریداری کرده و آن را به دولت‌های این دو کشور و جهان می‌فروشند.

اردوغان اخیرا تاکید کرد که ثابت می کند روسیه در تجارت غیرقانونی نفت با داعش در سوریه دست دارد؛ اظهاراتی که ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه خانواده اردوغان با داعش تجارت نفتی دارند را به چالش می‌کشد.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما شاهد هستیم آنهایی که در مبارزه‌ با تروریست‌های داعش جدی نیستند، با سرعت و چالاکی تمام حضور نظامی خود را در سوریه با بهانه‌هایی مشابه به نمایش می گذارند. گداهای سمج و خشنی وجود دارند که صاحبخانه را از رو می‌برند این دقیقا کاری است که آنها انجام داده‌اند ما هرگز همانند آنها به مساله سوریه نگاه نکرده‌ و نخواهیم کرد. در حال حاضر دستیابی به یک راه حل منطقی و پایدار برای این مساله طبق تاریخ و حقایق به امری اخلاقی برای جامعه بین الملل تبدیل شده است. در این راستا ما بر اجرای سریع پیشنهاداتمان برای ایجاد مناطق امن و عاری از تروریسم و برنامه آموزش و تجهیز برای مخالفان میانه رو سوری تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1060938

وبگردی