آفتاب
با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود

افتتاحیه نخستین هفته‌های قرآن و عترت کشور

افتتاحیه نخستین هفته‌های قرآن و عترت کشور

علیرضا حفیظی، دبیر اجرایی هفته‌های قرآن و عترت کشور از برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت در استان فارس خبر داد .

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علیرضا حفیظی دبیر اجرایی هفته های قرآن و عترت ضمن تشریح برنامه این هفته، گفت: مراسم افتتاحیه رسمی این رویداد مذهبی در استان فارس، ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه 19 آذر ماه همزمان با رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد .

وی افزود: این مراسم با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا مدیرکل تبلیغ و ترویج، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان فارس، استاندار و سایر مسئولین استان برگزار خواهد شد .

وی اضافه کرد: فراخوان جشنواره‌های رقابتی این هفته‌ها، در هفت استان برگزار کننده شامل: کرمانشاه، اردبیل، سیستان و بلوچستان، مازندران، ایلام، کردستان و جنوب استان کرمان چاپ و توزیع شده است .

خاطرنشان می‌شود هفته های قرآن و عترت در 12 رشته فرهنگی هنری مرتبط با موضوعات قرآن و عترت شامل هشت بخش رقابتی و چهار بخش غیررقابتی در ماه‌های آذر، دی و بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری هفته‌های قرآن و عترت، ایجاد شور و نشاط قرآنی و همچنین ارائه همه جانبه توانمندی های استان ها با مضامین قرآن و عترت، تولید آثار و فعالیت های جدید و کشف استعدادهای بالقوه است که در این راستا ماحصل برنامه‌ها و جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در طی یک هفته در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها‌، مسابقات، نشست‌ها و محافل، برای عموم علاقه‌مندان ارائه خواهد شد و در پایان، آثار برتر هر بخش، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سال آینده، نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام

کد N1060925

وبگردی