آفتاب
سلیمانی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

کوتاه آمدن مقابل اتهامات گزارش آمانو باعث فشارهای بعدی می‌شود

کوتاه آمدن مقابل اتهامات گزارش آمانو باعث فشارهای بعدی می‌شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح مجدد برخی اتهامات گذشته در گزارش اخیر آمانو درباره «پی ام دی» گفت: کوتاه آمدن مقابل اتهامات تکرار شده در این گزارش، باعث فشارهای بعدی می‌شود.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گزارش اخیر یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده PMD ایران (ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته ای ایران) اظهار داشت: این گزارش حاوی نکات کذب و غیرمنطقی بوده و مباحث گذشته و برخی اتهامات غیرواقعی نسبت به ملت ایران را تکرار کرده است.

وی تصریح کرد: مهمترین اشکال به گزارش آمانو، آن بخشی است که به اتهام انجام فعالیت های هسته ای نظامی در ایران تا قبل از ۲۰۰۳ می پردازد. این یک اتهام بزرگ است و نباید به راحتی در مقابل آن کوتاه آمد. چرا که بعدها باز از همین نکته استفاده می کنند و بر ما فشار می آورند.

سلیمانی با بیان اینکه مثبت تلقی کردن این گزارش از سوی مسئولان دیپلماسی کشور خطرناک است و باعث مشکلات بعدی می‌شود، افزود: مسئولان ما نباید نسبت به این گزارش خوش‌بینانه نگاه کنند، بلکه باید تمام تلاش خود را بکنند که این گزارش اصلاح شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به رئیس جمهور برای اجرای مشروط برجام، گفت: از جمله شروطی که ایشان مورد تاکید قرار دادند، این بوده است که قبل از اجرای برجام، پی ام دی باید بسته شود و تکلیف آن مشخص شود.

نیمه باز ماندن «پی ام دی» هم، استخوان را لای زخم باقی می‌گذارد

سلیمانی تصریح کرد: اگر غیر از این باشد و پرونده پی ام دی بسته نشود، استخوان لای زخم باقی می ماند و در آینده نیز به بهانه های مختلف، ملت ایران را تهدید خواهند کرد.

وی تاکید کرد: پرونده پی ام دی باید به طور کامل بسته شود و حتی نیمه باز ماندن آن نیز در آینده برای کشور مشکل‌ساز خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم خودداری مسئولان از عجله در اجرای برجام، اظهارداشت: باید هنگامی که طرف مقابل اقدامات تعهدی خود را انجام می دهد، ما نیز اقدامات خود را بر روی زمین انجام دهیم. همین چندهزار سانتریفیوژی که جمع شد، حکایت از یک نوع ضعف از طرف دولت ما و سازمان انرژی اتمی دارد که بی سر و صدا دست به چنین اقدامی زدند.

سلیمانی ادامه داد: نکته مهم در اجرای برجام این است که مردم باید قدم به قدم در جریان اجرای آن قرار بگیرند؛ چرا مردم را محرم تلقی نمی کنند؟ اینکه صرفاً بگویند گزارش آمانو خوب بوده، دردی را دوا نمی‌کند؛ بلکه باید متن را در اختیار عموم قرار بدهند تا آن وقت مردم متوجه شوند که ماهیت گزارش آمانو چه بوده است.

کد N1060768

وبگردی