آفتاب
حسین هاشمی خبر داد

آمادگی استانداری برای همکاری با اوقاف جهت جلوگیری از وقف خواری

آمادگی استانداری برای همکاری با اوقاف جهت جلوگیری از وقف خواری

استاندار تهران گفت:استانداری تهران آماده همکاری با سازمان اوقاف برای جلوگیری از وقف خواری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین هاشمی صبح امروز در هفتمین همایش وقف و رسانه که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه برگزاری این همایش یکی از کارهای مفید سازمان اوقاف است اظهار کرد:‌ باید از طریق رسانه یک فرهنگ سازی داشته باشیم تا مردم جایگاه و ارزش وقف را بدانند. هویت بخشیدن به وقف بسیار مهم است. ما باید کاری کنیم که تمام افرادی که وقف کرده‌اند وقف آنها شناسنامه داشته باشند؛ چرا که در وقف شرعا باید به وصیت واقف عمل شود و نمی توانیم آن را جای دیگری هزینه کنیم.

وی گفت: خوشبختانه بانک اطلاعاتی که در سازمان اوقاف راه اندازی شده است سبب شده که جایگاه امام زادگان واجب التعظیم در جامعه بیشتر شناخته شود.

ما در استانداری تهران اجازه داده‌ایم که هر کس به هر میزان که می‌خواهد بتواند در بازسازی عتبات عالیه همکاری داشته باشد. در سازمان اوقاف هم باید همین گونه باشد. وقف نباید مختص به کارهای بزرگ گردد. باید به گونه‌ای باشد که هر کس به هر میزان می تواند مشارکت کند ما در وقف به دنبال اجر دنیا و آخرت هستیم و مساله وقف یک مساله‌ی جهانی است . همانطور که شرکت فیس بوک 99 درصد از ثروت خود را بخشیده است. متاسفانه ما در وقف همچون زمین خواری، وقف خواری هم داریم که باید با این مساله مبارزه شود. و من در همینجا اعلام می‌کنم که آماده همکاری با سازمان اوقاف برای جلوگیری از وقف خواری هستیم.

انتهای پیام

کد N1060748

وبگردی