آفتاب

کتابی درباره شعار سال به چاپ رسید

کتابی درباره شعار سال به چاپ رسید

کتاب «پیش‌درآمدی بر همدلی و همزبانی (تبیین ابعاد نظری و کارکردی شعار سال)» نوشته دکتر غلامرضا خواجه سروی، خرم بقائی شرجینی، عباس فرهادی و محمد محمودی کیا ویژه نهمین دوره جشنواره ملی بهار به چاپ رسید.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی در معرفی این کتاب عنوان کرده است: «این کتاب به عنوان مرجع بخش مسابقه کتابخوانی نهمین دوره «جشنواره ملی بهار»، در پنج گفتار توسط پژوهشگران انجمن علمی جامعه‌شناسی سیاسی ایران تدوین شده است.

گفتار نخست این کتاب با عنوان «همدلی و همزبانی؛ چیستی، چرایی، ابعاد و مؤلفه‌ها» به بیان ویژگی‌های اساسی این راهبرد و نیز بررسی ابعاد آن در بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخته است. گفتار دوم با عنوان «همدلی و همزبانی در منابع اسلامی» به بررسی ریشه‌ها و ابعاد کلامی شعار سال با تکیه بر منابع اسلامی همچون قرآن و سیره عملی ائمه معصومین (علیهم‌السلام) پرداخته و دو دسته از اصول علمی و عملی را در این حوزه بررسی می‌کند. گفتار سوم با عنوان «همدلی و همزبانی از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(دام‌عزه)»، به احصاء مصادیق و شاخصه‌های همدلی و همزبانی در بیانات و اشارات رهبران عالی‌رتبه انقلاب اسلامی می‌پردازد. گفتار چهارم با عنوان «همدلی و همزبانی؛ موانع و چالش‌ها، و راهکارهای تقویت آن دو»، به بیان چالش‌ها و موانع همدلی و همزبانی پرداخته و راهکارهای تقویت این گفتمان را در سه سطح دولت، ملت و سطح میانی مورد بحث قرار می‌دهد. گفتار پنجم با عنوان «اعتماد سیاسی؛ همدلی و همزبانی» ضمن بررسی مفهوم اعتماد سیاسی، و نیز نقش و جایگاه نخبگان و ساختار قدرت در شکل‌گیری آن، به علل و شرایط رخداد یکی از جلوه‌های تام همدلی و همزبانی دولت و ملت در تاریخ معاصر ایران، یعنی دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره می‌کند.»

کتاب «پیش‌درآمدی بر همدلی و همزبانی (تبیین ابعاد نظری و کارکردی شعار سال)» با شمارگان 2000 نسخه در 106 صفحه از سوی جهاددانشگاهی در انتشارات دانشگاه پیام نور به چاپ رسیده است.

مسابقه کتابخوانی اینترنتی این کتاب در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی baharfestival.ir در این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N1060382

وبگردی