آفتاب
در کنفرانس «قلب آسیا»:

ظریف با مشاور امور خارجی پاکستان دیدار کرد

ظریف با مشاور امور خارجی پاکستان دیدار کرد

« محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در کنفرانس «قلب آسیا- روند استانبول» با «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «نوای وقت»، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با همتای پاکستانی خود در خصوص موضوعات منطقه ای به ویژه سوریه تبادل نظر کرد.

در این دیدار طرفین بر حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی تاکید کردند.

ظریف با اشاره به روابط خوب دو کشور بر افزایش همکاری های اقتصادی تاکید کرد و گفت: با برداشته شدن تحریم ها زمینه برای افزایش همکاری های اقتصادی در ابعاد مختلف فراهم خواهد شد.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با پاکستان در زمینه های انرژی و حمل و نقل همکاری کند. وی خواستار تسهیلات کنسولی بیشتر برای تجار ایرانی شد.

سرتاج عزیز هم در این دیدار با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده گفت: در این کمیسیون قادر خواهیم بود زمینه های همکاری بیشتر را تدوین کنیم.

 ظریف همچین  شب گذشته دیدار جداگانه ای را با «سراج الدین اصل اف» وزیر خارجه تاجیکستان داشت.

وی هم چنین در این سفر با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، و وزرای خارجه چین، هند و دیگر کشورها دیدار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که کنفرانس دو روزه قلب آسیا از امروز چهار شنبه (۱۸آذر) به صورت رسمی و با هدف گسترش همکاری‌ها برای کمک به حل مسائل و بهبود اوضاع امنیتی افغانستان، با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشور عضو و حمایت‌کننده این کنفرانس و بیش از ۱۰ نهاد بین‌المللی و منطقه‌ای آغاز به‌ کار کرده است.

کد N1060288

وبگردی