آفتاب
ابوترابی‌فرد:

به هر میزان که لازم است باید قانون را اصلاح کنیم

به هر میزان که لازم است باید قانون را اصلاح کنیم

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی معتقد است که سیاست های کلی رهبری تقریبا در حوزه اجرا مورد فراموشی قرار می‌گیرد لذا ما یک راه برای حرکت به سمت جلو داریم و آن هم قانون‌مداری است و باید به هر میزان که لازم است قانون را اصلاح کنیم.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی معتقد است که سیاست های کلی رهبری تقریبا در حوزه اجرا مورد فراموشی قرار می‌گیرد لذا ما یک راه برای حرکت به سمت جلو داریم و آن هم قانون‌مداری است و باید به هر میزان که لازم است قانون را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در اولین همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولیدان و خدمات حوزه سلامت گفت:‌اولین ویژگی یک مجموعه آراسته به صفت بسیجی آن است که باید محبوب خدا باشد و خوب بداند که باید چه کند که محبوب خدای متعال باشد. یکی از ویژگی متقی این است که گوش های خود را وقف یک مقوله کردند و به هیچ امر دیگری گوش خود را نمی سپارند و آن علم نافع است.

وی افزود: خدا انسانهای با ایمان را دوست دارد که دانش اندوزند و بر اساس دانش و علم قدم بر می دارند. خداوند می فرماید زمین برای انسان ها نرم است و برخاک افتاده، خیرش برای شما است سرکشی نمی کند و مسیر حرکت شما را هموار می‌کند. مومن در برابر انسان های مومن و مسلمان نرم و خادم و خدمتگزار است، ستم نمی کند و در اوج تواضع است.

ابوترابی ادامه داد: امروزه ما در عرصه سیاسی معنی واقعی کلمه عزیز به معنی سخت هستیم. نظام جمهوری اسلامی ایران از یک اقتدار مثال زدنی برخوردار است و در برابر همه زورگویان با اقتدار مصالح خودش را دنبال می‌کند، هیچ فشاری باعث نشده ما مسائل سیاسی و مصالح خود را نادیده بگیریم، این عزت بر آمده از آموزه‌های اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه این عزت و اقتدار باید در عرصه اقتصاد و فرهنگ تجلی و نمود پیدا کند گفت:‌رسیدن به عزت و تلاش ، برنامه‌ریزی و کار مبتنی بر علم در عرصه های مختلف اقتصادی را می طلبد، مدیریت جهادی یعنی باید سعی مبتنی بر علم بر عالی‌ترین اندازه ممکن متجلی کنید، ما با مدیریت جهادی آن گونه که نظام جمهوری اسلامی ایران پرچم دار اوست فاصله داریم.

نائب رئیس مجلس اظهارکرد: اگر در عرصه های مختلف، مدیریت مبتنی بر عالی ترین مرتبه از سعی و عزل به نمایش می گذاشتیم شرایط ما بهتر بود، ما در همه عرصه های مختلف مدیریتی کشور مدیریت مبتنی بر منابع داریم‌ نه مبتنی بر دانش.

ابوترابی با بیان اینکه علائم نشان نمی دهند که ما به سمت مدیریت دانش بنیان پیش می رویم، افزود:‌ ما با منابع می خواهیم کاستی ها را جبران کنیم، خوشبختانه به دلیل کاهش قیمت نفت امکان آن نیست، ما در برنامه پنجم توسعه پیش بینی کردیم که 30 درصد از منابع باید از بهره وری باشد. امروزه کشورهای توسعه یافته 80 درصد از منابع را از بهره وری تامین می‌کنند، باید یک تحول در عرصه مدیریت بهره وری و استفاده شایسته از منابع باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت ادامه داد: آنچه در مورد بودجه پیش بینی کردیم این بود که برای اینکه بتوانیم مقداری بار هزینه درمان را از دوش مردم برداریم باید به سیاست‌های ابلاغی رهبری برسیم. پیشگیری و پوشش کامل افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای 20 هزار جمعیت پایین است، امیدواریم به سمت گسترش این نظام در سایر استان‌های دیگر هم قدم هایی برداشته شود.

انتهای پیام

کد N1059863

وبگردی