آفتاب

سند توسعه پرورش شتر سیستان وبلوچستان تدوین شد

سند توسعه پرورش شتر سیستان وبلوچستان تدوین شد

رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه پرورش شتر استان با توجه به ظرفیت‌های بالای منطقه در این بخش تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، رضا نجفی اظهار کرد: سند توسعه پرورش شتر با توجه به جمعیت بالای شتر در استان و با هدف استفاده مطلوب و مفید از ظرفیت‌های موجود سیستان وبلوچستان در زمینه‌های تولیدات شتر و ساماندهی پرورش شتر شیری تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تولید شیر شتر یک محصول ارگانیک است، تصریح کرد: سند توسعه پرورش شتر همچنین به منظور هدایت بخشی شترهای جوان به واحدهای پرواربندی برای پروار و تامین گوشت شتر مورد نیاز بازار تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح 355جایگاه بهداشتی سنتی با ظرفیت هر واحد 19 نفر شتر و10 مرکز جمع‌آوری شیر در مناطق مستعد پرورش در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

نجفی با اشاره به اینکه برای این طرح در استان سیستان وبلوچستان 310 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، بیان کرد: اجرای این طرح افزایش جمعیت شتر و کاهش تلفات آن و همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات را به دنبال دارد.

رییس سازمان جهاد کشاوزی استان همچنین عنوان کرد: هم اینک 72هزار نفر شتر در استان وجود دارد که بیش از 50 درصد شتر کشور راشامل می‌شود.

این مسئول افزود: شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، زاهدان، چابهار و نیکشهر بیشترین جمعیت شتر سیستان و بلوچستان رابه خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

کد N1059591

وبگردی