آفتاب
در محکومیت حضور نیروهای ترکیه در موصل؛

تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ترکیه در بغداد

تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ترکیه در بغداد

همزمان با تجمع ده‌ها عراقی در مقابل سفارت ترکیه در بغداد در محکومیت ورود غیرقانونی نیروهای ترکیه‌ای به موصل، استاندار نینوا از شورای استانداری بغداد خواست نشستی را برای بررسی پیامدهای حضور نیروهای ترکیه‌ای در این استان برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ده‌ها عراقی‌ها با تجمع در مقابل سفارت ترکیه در بغداد خواهان عقب نشینی نیروهای ترکیه‌ای از خاک عراق شدند.

نیروهای امنیتی عراقی نیز حصاری امنیتی را برای حمایت از تظاهرکنندگان ایجاد کردند.

به دنبال ورود نیروهای ترکیه‌ای به عراق روابط میان آنکارا و مسکو دچار تنش شد. عراق این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت ملی خود دانست. ورود نیروهای ترکیه‌ای به عراق واکنش شدید مسئولان عراقی را دنبال داشت.

هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق اخیرا خواهان برگزاری تظاهرات "حاکمیت" و "دفاع از حاکمیت" شد. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز روز دوشنبه به نیروی هوایی عراق دستور داد که آماده دفاع از وطن و حاکمیت کشور باشند.

در همین راستا، نوفل حمادی السطان، استاندار نینوا از شورای استانداری خواست تا نشستی فوق العاده را برای بررسی پیامدهای حضور نیروهای ترکیه‌ای بر روی خاک عراق و بیان موضع دولت محلی نسبت به حضور این نیروها برگزار کند.

استاندار کنونی نینوا برخلاف اثیل النجیفی استاندار سابق که روابط خوبی با آنکارا داشت با حضور نیروهای ترکیه‌ای مخالف است.

با وجود اینکه عراق 48 ساعت به ترکیه مهلت داده که نیروهای خود را خارج کند اما یک مسئول ترکیه‌ای اعلام کرده که آنکارا قصد خارج کردن نیروهای خود را ندارد.

انتهای پیام

کد N1059538

وبگردی