آفتاب

فرانسه برای نبرد با داعش موشک‌های هوشمند به عراق می‌دهد

فرانسه برای نبرد با داعش موشک‌های هوشمند به عراق می‌دهد

مشاور امنیتی رئیس جمهور عراق اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده، موشک‌های هوشمندی برای هدف قرار دادن اهداف پراکنده در اختیار عراق قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیروان وائلی، مشاور امنیتی فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در گفتگو با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط فاش گفت: فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در جریان دیدارش با معصوم در کاخ الیزه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی آب و هوا، اعلام کرد که پاریس به زودی موشک‌های هوشمندی را برای زدن به اهداف پراکنده که هدف قرار دادن آنها با سلاح‌های معمولی امکانپذیر نیست، در اختیار عراق قرار خواهد داد.

وائلی در این گفتگو با اشاره به اینکه اولاند در حاشیه کنفرانس بین‌المللی آب و هوا تنها با روسای جمهور آمریکا، روسیه، چین، فلسطین و عراق و رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ الیزه دیدار و گفتگو کرد، اظهار داشت: دیدار معصوم و اولاند بنا به درخواست رئیس جمهور فرانسه برگزار شد.

وی افزود: این دیدار در دو مرحله انجام شد، مرحله اول نشست پشت درهای بسته دو رئیس جمهور به مدت 15 دقیقه و مرحله دوم دیدار آن دو با حضور هیات‌های همراهشان بود که نیم ساعت ادامه داشت.

وائلی ادامه داد: در مرحله دوم من با مشاور نظامی اولاند دیدار کرده و به شرح وضعیت عراق، پیروزی‌های نیروهای عراقی در نبرد با داعش و نیازهای این نیروها در نبرد با داعش پرداختم.

مشاور امنیتی رئیس جمهور عراق در ادامه این گفتگو اظهار داشت: اولاند از کمک‌ها و حمایت‌های پاریس از عراق سخن گفت و اعلام کرد که این حمایت‌ها شامل تجهیزات نظامی بسیار دقیقی است که می تواند به هدف گرفتن اهداف پراکنده و مراکز تجمع تروریست‌ها کمک کند. به ویژه که معصوم در این دیدار برای همتای فرانسوی خود اهمیت تسریع در روند نابودی داعش را شرح داد.

وی گفت: رئیس جمهور فرانسه به معصوم گفت که هر روز پروازهای جنگنده‌های این کشور را در عملیات ضد داعش در منطقه پیگیری می‌کند.

وائلی افزود: دیداری که معصوم با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز داشت در همین راستا بود و کامرون تاکید کرد که انگلیس مشارکت خود درد نبرد علیه داعش را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

کد N1059312

وبگردی