آفتاب

سیپراس: لزومی نمی‌بینیم انتخابات زودهنگام برگزار کنیم

سیپراس: لزومی نمی‌بینیم انتخابات زودهنگام برگزار کنیم

نخست‌وزیر چپ‌گرای یونان دولت کنونی را با ثبات می‌داند و برگزاری انتخابات زودهنگام و یا دعوت از سایر احزاب برای حضور در کابینه را در نظر ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در هفته‌های اخیر ائتلاف حاکم آتن چندین قانونگذارش را از دست داد و اکنون 153 رای دارد که تنها دو رای بیشتر از حد نصاب لازم برای تصمیم‌گیری در پارلمان 300 کرسی‌ است. با این حال الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر جوان یونان که کشور بحران‌زده‌اش را تا حدی در مسیر آرامش قرار داده به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام نیست و می‌گوید که نیازی نمی‌بیند که از سایر احزاب به کابینه دعوت کند تا رای‌های بیشتری در پارلمان بگیرد.

سیپراس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ای آر تی (ERT) تاکید کرد: نیازی به این کار نداریم و اکنون از اکثریت قانونگذارانی که دارم احساس آرامش می‌کنم. ما نیازی به توسعه دولت نمی‌بینیم. انتخابات دو ماه پیش برگزار شد و مردم حرفشان را زدند.

حزب سیریزای چپگرا توانست در انتخابات پارلمانی یونان که بیستم سپتامبر برگزار شد، پیروز شود. این انتخابات پس از استعفای ماه اوت سیپراس از سمت نخست‌وزیری برگزار شد تا راه برای انتخابات زودهنگام هموار شود. وی می‌خواست که برای اجرای اصلاحات ریاضت اقتصادی حمایت مردم را داشته باشد و پس از آن بتواند کمک مالی از سوی وام‌دهندگان بین‌المللی را تضمین کند و در حوزه یورو بماند.

انتهای پیام

کد N1059247

وبگردی