آفتاب

مهاجم کالیفرنیا دو هفته پیش از حمله 28 هزار دلار دریافت کرده بود

مهاجم کالیفرنیا دو هفته پیش از حمله 28 هزار دلار دریافت کرده بود

مهاجم سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا آمریکا دو هفته پیش از حمله‌ای که 14 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، مبلغ 28 هزار و 500 دلار دریافت کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کانال تلویزیونی فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد، مشخص نیست که آیا مبلغ مذکور در تاریخ 18 نوامبر وامی بوده که سید فاروق گرفته یا خیر.

در این گزارش همچنین آمده است: دو روز بعد یعنی در 20 نوامبر فاروق 10 هزار دلار را به صورت نقد از حساب خود برداشت کرد. سپس سه انتقال وجه هرکدام به مبلغ 5000 دلار به مادرش صورت داده بود.

در حال حاضر این مساله در دست بررسی است که آیا این مبلغ 10 هزار دلار برای خرید سلاح مورد استفاده قرار گرفته یا خیر.

اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) روز جمعه اعلام کرد، شواهدی را یافته که دو عامل مهاجم در حمله خود در سن برناردینو تحت تاثیر ایده‌های رادیکالی بودند. بعدا رسانه‌ها مدعی شدند که فاروق و همسرش با سازمان‌های افراطی در ارتباط هستند که شامل جبهه النصره و داعش است.

بعدا رسانه‌ها مدعی شدند اف.بی.آی تحقیقاتی را از یکی از دوستان فاروق انجام می‌دهد که به خرید سلاح مورد استفاده در حمله اخیر در کالیفرنیا در مظان اتهام است.

در همین حال اف بی آی می‌گوید عاملان کشتار سن برناردینوی کالیفرنیا چند روز پیش از آن حمله به تمرین تیراندازی رفته بودند.

دیوید بودیچ، دستیار مدیر دفتر اف بی آی در لس آنجلس گفت که تاشفین مالک و شوهرش سید رضوان فاروق در ناحیه لس آنجلس به یک مرکز تمرین تیراندازی رفته بودند.

او گفت که هر دو آنها به افراط کشیده شده بودند "که از مدتی پیش شروع شده بود."

انتهای پیام

کد N1059246

وبگردی