آفتاب
مجلس سنای افغانستان:

نهادهای امنیتی در مورد صحت مرگ «ملا اختر منصور» تحقیق کنند

نهادهای امنیتی در مورد صحت مرگ «ملا اختر منصور» تحقیق کنند

مجلس سنای افغانستان از دولت کابل خواست تا در مورد کشته‌ شدن و یا زنده‌ بودن «ملا اختر منصور» رهبر طالبان تحقیق نماید.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «خامه پرس» افغانستان، دفتر رسانه‌های مجلس سنا افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: موضوع زنده بودن یا کشته شدن ملا اختر منصور روز گذشته در نشست کمیسیون امور بین‌المللی این مجلس به ریاست «حمیرا نعمتی» مطرح شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای این کمیسیون در مورد نوار صوتی که منسوب به ملا اختر محمد منصور، مبنی بر رد کشته‌ شدن رهبر طالبان منتشر شد، به بحث نشستند.

همچنین اعضای جلسه از مقام‌های امنیتی کشور، به ویژه رئیس سازمان امنیت ملی خواستند تا تحقیقات در زمینه تایید یا رد این موضوع انجام دهند.

کشته شدن یا زنده بودن ملا اختر محمد منصور در یک هفته اخیر به یکی از موضوعات داغ سیاست افغانستان تبدیل شده‌است.

مقام‌های افغان و طالبان تاکنون در مورد کشته شدن یا زنده بودن رهبر طالبان اظهارات متفاوتی ارئه کرده‌اند و نظر مشترکی در این مورد وجود ندارد.

هرچند معاون رئیس جمهور افغانستان از کشته‌ شدن ملا اختر منصور خبر داد بود و شماری از رسانه‌های خارجی نیز به نقل از منابع ارشد در میان طالبان به این موضع تاکید کردند، اما رئیس جمهورافغانستان، روز گذشته گفت که هیچ مدرکی که نشان دهد ملا اختر منصور مرده‌ است وجود ندارد.

 لازم به ذکر است که طالبان به دنبال اعلام خبر درگیری میان ملا منصور و افرادش و زخمی یا کشته ‌شدن وی، نوار صوتی منسوب به وی را منتشر کردند که تمام ادعاها را در این مورد رد می‌کند، اما باز هم در مورد اینکه فرد صحبت کننده در این نوار صوتی خود ملا اختر باشد شک و شبهاتی وجود دارد.

کد N1059233

وبگردی