آفتاب
در سفرش به اربیل؛

اشتاین‌مایر: ثبات عراق به اندازه حل بحران سوریه اهمیت دارد

اشتاین‌مایر: ثبات عراق به اندازه حل بحران سوریه اهمیت دارد

وزیر خارجه آلمان در سفرش به اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که کردها با شجاعت و دلاوری‌شان توانستند خود را از محاصره داعش آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز عراق، طبق بیانیه وزارت خارجه آلمان، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه این کشور در اربیل با تاکید بر حمایت کشورش از روند اصلاحات در عراق و مبارزه با فساد گفت: کردها با شجاعت و دلاری خود را از محاصره داعش آزاد کردند.

وزیر خارجه آلمان گفت: این سفر نشان دهنده اراده وعزم ما در حمایت از عراق در شرایط سخت است.

وی افزود: کردها با شجاعت خود و حمایت ما توانستند خود را از محاصره داعش آزاد کرده و داعش را از مناطق خود آزاد کنند.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: ثبات عراق به اندازه دستیابی به راه حلی سیاسی در سوریه، مبارزه با داعش و مواجهه با درگیری‌ها و مشکلات متعدد منطقه اهمیت دارد.

وی در ادامه با ادای احترام ویژه به حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، بر حمایت سازنده آلمان از برنامه اصلاحات و تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی که تمامی گروه‌های نژادی مذهبی و طبقاتی عراق در آن مشارکت داشته باشند تاکید کرد.

اشتاین‌مایر در پایان تاکید کرد: آلمان قصد دارد حمایت‌ها و کمک‌های خود به عراق در راستای تسریع بازگشت مهاجران به مناطق مسکونی خود را افزایش دهد و از تلاش‌ها برای بازسازی مناطق آزاد شده و تاسیسات حیاتی در این مناطق حمایت کند.

وزیر خارجه آلمان و هیات همراه وی عصر روز دوشنبه وارد اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق شدند. نیچروان بارزانی، نخست وزیر این اقلیم برای استقبال از وی به فرودگاه بین المللی اربیل آمدند.

قرار است اشتاین‌مایر امروز (سه شنبه) با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق ونخست وزیر این اقلیم دیدار کند.

انتهای پیام

کد N1059068

وبگردی