آفتاب

امیدواری روسیه به اجرایی شدن برجام در ژانویه

امیدواری روسیه به اجرایی شدن برجام در ژانویه

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که انتظار دارد توافق هسته‌ای تاریخی ایران و گروه 1+5 در ماه ژانویه اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان ایران و گروه 1+5 در دومین نشست کمیسیون مشترک نظارت بر برجام متن قطعنامه‌ای را آماده کردند که به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران پایان خواهد داد.

ایران و گروه 1+5 در ماه ژوئیه به یک توافق هسته‌ای جامع دست یافتند که بر اساس آن، ایران برنامه‌ هسته‌ای‌اش را در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی محدود خواهد کرد که شامل انتقال اورانیوم غنی شده ایران و خارج از این کشور و تحویل اورانیوم طبیعی به جای آن است.

ولادیمیر ورونکوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که انتظار می‌رود روند تبادل اورانیوم با ایران پیش از پایان سال جاری ( میلادی) انجام شود.

به گزارش رویترز، در پیش نویس این قطعنامه که توسط اعضای گروه 1+5 به شورای حکام ارائه می‌شود بندهایی وجود دارد که هر یک از طرفین می‌توانند آن را به عنوان یک پیروزی تلقی کنند. همچنین در پیش نویس آمده است که تمام اقدامات مربوط به نقشه راه به منظور شفاف سازی مسائل باقیمانده برنامه‌ی هسته‌ای ایران، آن گونه که مورد توافق قرار گرفته بود اجرا شده است و بر اساس آن، بررسی‌های شورای حکام در این زمینه بسته می‌شود.

انتهای پیام

کد N1059014

وبگردی