آفتاب
یوسفی‌مقدم:

نامه‌ رهبری به جوانان غربی در دفاع از اسلام رحمانی بود

نامه‌ رهبری به جوانان غربی در دفاع از اسلام رحمانی بود

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نامه‌ای که رهبری به جوانان غربی نوشتند، برای دفاع از اسلام است، ایشان می‌خواهند با این روش با استکبار مقابله کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «شرایط فعلی که بین شرق و غرب وجود دارد جدال بین حق و باطل است» اظهار کرد: استکبار همواره می‌خواهد چهره حق را مخدوش کند و جریان حق باید در این راستا مقاومت داشته باشد تا استکبار نابود شود. تقویت جبهه حق در جامعه از وظایف امام و حاکم مسلمین است که بالاترین و سنگین‌ترین وظیفه را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: انسان‌ها جویای زندگی با عزت و آسایش هستند و به دلیل فطرتی که دارند به دنبال چشمه حقیقی معنویت می‌روند و این حقیقت را می‌توانند در دین اسلام پیدا کنند. حاکمان جریان لیبرالیسم سعی دارند انسان‌ها را مایوس کنند و به نوعی نگذارند که در این مسیر حق گام بردارند و برای اینکه جلوی آن‌ها را بگیرند چهره اسلام را مخدوش می‌کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد:‌ آن‌ها برای مخدوش کردن چهره اسلام راهی را پیش گرفته‌اند و آن تقویت جریان‌های تعصب گرا با اندیشه‌های غیر عقلانی است و از این طریق می‌خواهند خشونت را در جهان اسلام تقویت کنند، ولی باید بدانیم که این جریان‌های تکفیری که در جهان اسلام به وجود آمده به زمان خوارج بر می‌گردد و اکنون جهان استکبار می‌خواهد آن را بیشتر تقویت کند تا چهره رحمانی و عقلانی اسلام را به زیر سوال ببرد.

یوسفی‌مقدم ادامه داد: آن‌ها با تقویت گروه‌های تکفیری و داعش چند هدف را دنبال می‌کنند؛ اول اینکه عقلانیتی که اسلام از آن دم می‌زند را زیر سوال ببرند و بگویند اسلام دین خشنی است که جان انسان‌ها را می‌گیرد و دومین هدف آن‌ها خراب کردن چهره رحمانی اسلام است. آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که انسان‌ها نتوانند آن فکر و اندیشه مثبت را در اسلام پیدا کنند. آن‌ها با معرفی کردن گروه‌هایی مثل داعش می‌خواهند بگویند آنهایی که طلایه داران اسلام هستند اینگونه رفتار می‌کنند تا گرایش جوانان به سمت اسلام سست شود.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در هر دو نامه خود یک هدف را دنبال می‌کنند و آن این‌که جوانان و فرهیختگان جوامع غربی متون اسلامی را بخوانند و در مفاهیم آن بیندیشند و رهبری بر این امر تاکید دارد که انسان‌ها دین خود را از سایر افراد نگیرند بلکه متن اصلی دین را از قرآن، سنت و منابع اصلی دریافت کنند. رهبری از یک جایگاه برجسته و به عنوان دیده بان معارف الهی در جامعه اسلامی این مباحث را مطرح می‌کنند و زمانی که صلاح دیدند این اقدام ارزشمند را انجام دادند تا جوانان و فرهیختگان از روی بصیرت و آگاهی به فهم معارف دینی برسند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: نامه‌ای که رهبری به جوانان اروپایی نوشتند برای دفاع از اسلام است. ایشان می‌خواهند با این روش با استکبار مقابله کنند چراکه آن‌ها درصدد هستند دو بال اسلام که عقلانیت و رحمانیت است را زیر سوال ببرند. اندیشمندان و مسئولان همگی باید به این نامه رهبری توجه کنند و در قبال آن مسؤول هستند. این نامه باید به عنوان یک جریان پیشتاز همواره در مقابل ما قرار گیرد و نهادهای تبلیغاتی ما هم وظیفه دارند که بر روی آن کار کنند.

یوسفی‌مقدم ادامه داد: آن‌هایی که دلسوز اسلام هستند باید این گونه فعالیت‌ها و اقدامات فکری را در دستور کار خود قرار بدهند و نشست‌های علمی و همایش‌هایی را در این راستا برگزار کنند تا سراسر دنیا با چهره رحمانی اسلام آشنا شوند. دلیل اینکه مقام معظم رهبری در این نامه دوم آمریکا را هدف قرار داده‌ این است که این کشور همواره به فکر منافع خودش است و ارزش‌های سایرین برای آنها اهمیتی ندارد و سعی می‌کنند اروپاییان را هم در خدمت خود بگیرند تا به منافع خود برسند.

انتهای پیام

کد N1058731

وبگردی