آفتاب
الاعرجی:

آنکارا سودای الحاق موصل به ترکیه را در سر می پروراند

آنکارا سودای الحاق موصل به ترکیه را در سر می پروراند

رئیس فراکسیون بدر عراق با بیان این که ترکیه هیچ اقدامی را بدون چراغ سبز آمریکا انجام نمی دهد تاکید کرد آنکارا سودای الحاق موصل به ترکیه را در سر می پروراند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «قاسم الاعرجی» رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق، اعلام کرد بغداد اقدامات لازم را درخصوص خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق انجام خواهد داد.

وی افزود: عراق درتلاش اعمال فشار علیه ترکیه است تا نظامیان خود را از خاک این کشور خارج کند. الاعرجی تاکید کرد: آنکارا سودای الحاق موصل به خاک ترکیه را در سر می پروراند.

وی اعلام کرد: «اثیل النجیفی» استاندار برکنار شده موصل، نقش موثری در نفوذ نظامیان ترکیه به خاک عراق داشت. این مقام عراقی همچنین افزود: ترکیه هیچ اقدامی را بدون چراغ سبز آمریکا انجام نمی دهد.

گفتنی است ترکیه اخیرا شماری از نظامیان خود را که پیش از این عملا در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند به منطقه «بعشیقه» در نزدیکی موصل منتقل کرده است.

بنا بر ادعای ترکیه، این نیروها با آگاهی ائتلاف مقابله با داعش در عراق مستقر شده اند و هدف آنها آموزش نیروهای عراقی است. این در حالی است که مقامات عراقی از این اقدام ترکیه به عنوان نقض حاکمیت این کشور یاد کرده اند.

 

کد N1058685

وبگردی