آفتاب

سومین سیستم هشدار تروریسم در آمریکا بعد از ۱۱سپتامبر

سومین سیستم هشدار تروریسم در آمریکا بعد از ۱۱سپتامبر

وزیر امنیت ملی دولت اوباما از پیشنهاد طرح امنیتی جدید خبر می دهد که قرار است برای سومین بار بعد از حملات یازده سپتامبر به اجرا گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جیو جانسون وزیر امنیت ملی دولت اوباما از ارائه یک سیستم هشدار از حملات تروریستی در دولت باراک اوباما خبر داده است که به زودی در کل کشور آمریکا اجرا می شود.

جانسون هرچند به جزئیات این طرح نپرداخت ولی گفت این سیستم جدید در کمترین زمان ممکن اطلاعات موجود درباره حملات تروریستی و اماکن عمومی در اختیار شهروندان قرار می دهد.

لازم به ذکر است که بعد از حملات تروریستی یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ این سیستم سومین طرح ارائه شده توسط دولت های آمریکا محسوب می شود. پیشتر در سال ۲۰۱۱ سیستم هشدار امنیتی ارائه شده بود که هرگز در سطح شهرهای آمریکا اجرا نشد.

جانسون می گوید این طرح نسبت به طرح قبلی دارای پیشرفت هایی در زمینه جمع آوری اطلاعات است. وی افزود: هرچند به نظر می رسد حادثه کالیفرنیا تروریستی بوده باشد ولی چنین سیستمی برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی در سطح نیروهای پلیس ضروری است.

بر اساس این گزارش، سیستم هشدار امنیتی جدید دولت آمریکا شرایط محیطی و اطلاعات موجود را جمع آوری و به نیروهای پلیس اطلاع می دهد.

جانسون در توضیح بیشتر این سیستم گفت: ما به سیستمی نیاز داریم که در کمترین زمان ممکن وضع موجود را در سطح گسترده و کلان به اطلاع عموم برساند.

کد N1058671

وبگردی