آفتاب

اعدام دو فعال رسانه‌ای توسط داعش در "دیرالزور"

اعدام دو فعال رسانه‌ای توسط داعش در "دیرالزور"

یک پایگاه خبری سوری اعلام کرد، تروریست‌های داعش دو خبرنگار و فعال رسانه‌ای برجسته سوری را در شهر "دیرالزور" واقع در شرق این کشور اعدام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه خبری آرانیوز سوریه، یک منبع خبری آگاه و شاهدان عینی تایید کردند، "سامی الرباح" و "مصطفی الحاس" که به پوشش تحولات مربوط به جنایتهای روزانه گروه تروریستی داعش در "دیرالزور" می‌پرداختند روز جمعه گذشته به دست این تروریست‌ها اعدام شده‌اند.

آنگونه که شاهدان عینی اعلام کرده‌اند، تروریستهای داعش این دو فعال رسانه‌ای را در مقابل دیدگان جمعی از مردم در مرکز شهر دیرالزور با شلیک گلوله اعدام کرده‌اند.

مصطفی الحاس، خبرنگار اعدام شده توسط داعش در سوریه

این دو قربانی برای مرکز رسانه‌ای دیرالزور که بیش از یک سال است به مستندسازی جنایتهای داعش علیه غیرنظامیان در این شهر می‌پرداخته تعلق داشتند.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که داعشی‌ها یک گروه از فعالان رسانه‌ای سوری را چند روز پیش در شهر دیر الزور دستگیر کردند.

یکی از اعضای مرکز رسانه‌ای دیر الزور به آرانیوز گفت: گروه تروریستی داعش وارد خانه‌های فعالان ما شد و دست کم هشت تن از آنها را دستگیر کرد.

این مسئول که نامش را فاش نکرد خاطر نشان کرد: ما بعد از مشاهده اعدام الرباح و الحاس شدیدا نگران سرنوشت بقیه اعضایمان هستیم.

مجاهد الشامی، رئیس کمپین "دیرالزور در سکوت قتل‌عام می‌شود" به آرا نیوز تصریح ساخت: داعش بر پایه این اتهام که فعالان رسانه‌ای دستگیر شده از سوی این گروه اقدام به افشای اطلاعات امنیتی به دشمنان کرده‌اند آنها را اعدام می‌کند.

انتهای پیام

کد N1058052

وبگردی