آفتاب

تقاضای شهردار لندن برای همکاری غرب با اسد و پوتین علیه داعش

تقاضای شهردار لندن برای همکاری غرب با اسد و پوتین علیه داعش

شهردار لندن همکاری غرب با روسیه و سوریه برای مقابله با داعش را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بوریس جانسون، شهردار لندن از غرب خواسته تا با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای شکست داعش به توافقی برسد حتی اگر این دو "ظالم و ستمگر" باشند.

جانسون در این باره گفت: اولویت ما بیرون انداختن داعش از مناطقی است که در عراق و سوریه تحت کنترل دارد.

شهردار لندن در یادداشت خود آورده است: بی‌گناهان بسیاری جان خود را از دست می‌دهند ده‌ها هزار انسان بی‌گناه تنها چون زن و ناتوان هستند یا به خوانش‌های دیگری از اسلام معتقدند اکنون سلاخی می‌شوند.

وی افزود: من نمی‌خواهم که وجدانم برای آنها ناآرام باشد و نمی‌خواهم دیوانه‌های داعش به عیش خود در خلافتشان ادامه دهند و اجازه داشته باشند تا کمپین‌های تروریستی خود را گسترش دهند. برای شکست داعش لازم است با وجود ادعاهای موجود با اسد و پوتین همکاری کرد.

به نظر می‌رسد این سیاستمدار انگلیسی نسبت به ادعاهای دیوید کامرون، نخست وزیر کشورش درباره آمادگی 70 هزار مخالف میانه روی سوری برای انجام حملات زمینی علیه داعش تردید دارد.

شهردار لندن در این باره خطرنشان کرد: ما به کسی نیاز داریم که بتوانند نیروی زمینی را در این کشورها تامین کند و با توجه به این مساله که انگلیس این قصد را ندارد ما نمی‌توانیم در انتخاب متحدانمان وسواس به خرج دهیم.

وی در پایان اذعان کرد: تخمین زده می‌شود که حدود 70هزار تن از نیروهای ارتش آزاد سوریه برای این امر آماده‌اند اما این رقم احتمالا اغراق شده است.

انتهای پیام

کد N1058012

وبگردی