آفتاب
بیگلری خواستار شد:

دستور جلوگیری از قطع یارانه اقشار ضعیف

دستور جلوگیری از قطع یارانه اقشار ضعیف

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار دستور ویژه برای جلوگیری از قطع یارانه اقشار کم درآمد و ضعیف شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محسن بیگلری در تذکری در جلسه علنی امروز دوشنبه با تبریک روز دانشجو و هفته معلولین گفت: ما از خیر تعیین کمیته‌ای که قرار بود برای رفع محرومیت کردستان تشکیل شود گذشتیم اما لازم و ضروری است حداقل برای بازسازی مدارس تحصیلی کردستان و اشتغال جوانان کردستانی کمیته‌ای تشکیل شود.

وی در تذکری به وزیر کشور افزود: نه تنها قول شما در ارتباط با بازگشایی بازارچه‌ی سیف سقز و ایجاد بازارچه مرزی کولبری اجرایی نشده بلکه بازارچه‌های بانه و مریوان و سروآباد هم بسته شدند و ما شاهد بیکار شدن هزاران خانواده هستیم، لازم است دستور سریع برای اجرای موارد مذکور صادر شود.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری به وزیر ورزش گفت: امروز روز دانشجو و روز جوانان مملکت است اما 18 ماه است که از دستور وزیر برای افتتاح استخر بانه و تامین اعتبار برای تعمیر و بازسازی استخر سقز، گذشته و معاونین وزیر دستور را اجرایی نمی‌کنند.

بیگلری ضمن قدردانی از تغییر کاربری 430 هکتار زمین در بانه و 295 هکتار در سقز و حل مشکل تازه آباد سقز و تامین اعتبار برای کنارگذر فرودگاه سقز در عین حال یاد آور شد: مشکلات عدیده‌ای در بخش راه و شهرسازی در کردستان به ویژه سقز و بانه وجود دارد و اکثر جاده‌های روستایی کردستان به ویژه سقز و بانه مسدود است، زیرا به دلیل بی برنامگی و عدم پاسخگویی مدیر کل راه استان هنوز قرارداد برف روبی در منطقه کوهستانی و سردسیر کردستان بسته نشده است.

وی در پایان با اشاره به کشته شدن بیش از 20 نفر در جاده‌های اطراف سقز در یکی دو ماه گذشته اظهار کرد:‌انتظار داریم کمیته‌ای از سوی وزارت برای بررسی این موضوع اعزام شوند تا بیش از این شاهد داغدار شدن همشهریانمان نباشیم.

انتهای پیام

کد N1057901

وبگردی