آفتاب
«عبدالفتاح السیسی»:

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با چالشهای جهان عرب ضروری است

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با چالشهای جهان عرب ضروری است

رئیس جمهوری مصر در سخنانی بر ضرورت تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با چالش های جهان عرب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر شب گذشته اظهار داشت: چالش هایی که جهان عرب با آنها مواجه است تنها مشکل محسوب نمی شوند بلکه یک تهدید موجودیتی برای نظام های کشورهای عربی و توانمندی ملت های آن به شمار می رود.

وی با بیان این مطلب افزود: مقابله با چنین مشکلاتی نیازمند حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی کشورهای عربی و تلاش برای به جریان انداختن نظام منطقه ای عربی به عنوان یک چارچوب منظم و سازمان یافته است.

السیسی بر ضرورت تشکیل نیروی مشترک عربی به عنوان یک ابزار مهم و لازم برای دفاع از مسائل مربوط به جهان عرب تاکید کرد. مصر و عربستان در این زمینه گام های مثبتی برداشته اند که تاسیس شورای هماهنگی مشترک میان قاهره و ریاض از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: گسترش گروه های رادیکال و افراطی که به اقدامات تروریستی مبادرت می ورزند و در برخی کشورهای عربی نفوذ کرده اند منجر به شعله ور شدن فرهنگ خشونت و نشر افکار تکفیری شده است و این امر وحدت ملی را تهدید می کند و باعث محدود شدن آزادی بیان و عقیده می شود و همین امر پیامدهای منفی برای وضعیت فرهنگ و اندیشمندان عرب به همراه دارد و زمینه را برای ظهور پروژه های سیاسی که تلاش می کنند واقعیت جغرافیای دولت ملی را تغییر دهند فراهم می کند.

رئیس جمهوری مصر اعلام کرد: برای مقابله با این پدیده باید نقش اتحادیه عرب و سازمان عربی آموزش و فرهنگ «الکسو» فعال شود و روابط فرهنگی میان کشورهای منطقه از طریق نهادهای دولتی و محلی توسعه یابد و روش های تربیتی و انواع تلاش های فرهنگی برای تاسیس یک جامعه جدید ایجاد شود جامعه ای که ارزش های شهروندی و احترام به رای و پذیرش دیگری در آن حاکم باشد.

کد N1057816

وبگردی