آفتاب

مشاهده ابتلا به شپش در برخی از مدارس استان

مشاهده ابتلا به شپش در برخی از مدارس استان

معاون تربیتی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از مشاهده ابتلا به شپش در برخی از مدارس استان خبرداد و گفت: با شرایط جوی اخیر می‌توان گفت شیوع این بیماری به‌طور جدی کاهش می‌یابد.

"عبدالله جعفری " در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه شرایط آب و هوایی فصل پاییز زمینه را برای شیوع این بیماری فراهم می‌کند، اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان استان به این بیماری مبتلا شده‌اند که با سرد شدن هوا و وضعیت جوی اخیر نگران کننده نیست.

وی مهم‌ترین عامل ابتلا به این بیماری را عدم رعایت بهداشت دانست و افزود: دختران نسبت به پسران بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند که با رعایت بهداشت فردی و کوتاه کردن موها می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری مصون ماند.

جعفری به درمان این بیماری اشاره کرد و افزود: برای مبتلایان به این بیماری بعد از تشخیص شامپوی "پرمترین" تجویز می‌شود که با استحمام مکرر برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در مدارسی که مربی مراقب سلامت دارند به راحتی می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد اما در مدارسی که مربی سلامت وجود ندارد با همکاری بهورزان و با توزیع بروشورو اطلاع‌رسانی از طریق اولیا می‌توان به پیشگیری از این بیماری کمک کرد.

معاون تربیتی و سلامت آموزش و پرورش استان در پایان گفت: اگر به این بیماری توجهی نشود نگران‌کننده خواهد بود اما با توجه به اینکه کشور از لحاظ رعایت بهداشت در وضعیت مطلوبی قرار دارد این موضوع نگران کننده به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام

کد N1057641

وبگردی