آفتاب

نشریه «تایم» به ناکامی آمریکا در مقابله با داعش اعتراف کرد

نشریه «تایم» به ناکامی آمریکا در مقابله با داعش اعتراف کرد

نشریه آمریکایی تایم در این شماره به بررسی دلایلی پیرامون ناکامی آمریکا در مقابله ادعایی با تروریست های داعش پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نامه آمریکایی تایم با انتخاب عکس روی جلد خود با عنوان «نبوغ جنگ ستارگان» بدایه مطالب خود را بر مبنای «نبرد و مبارزه» قرار داده است.

از موضوعاتی که در حوزه بین الملل این شماره از نشریه تایم مورد توجه قرار گرفته است، مقایسه میان دو نامزد جمهوریخواه «مارک روبیو» و «تِد کروز» و بررسی دیدگاه های آن ها در فعالیت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. این نشریه می کوشد تا به واگرایی و همگرایی های آن ها پرداخته و در این مسیر نیم نگاهی نیز به نتایج نظرسنجی ها انداخته است.

در بخش دیگری از مندرجات این نشریه به سخنان «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در اجلاس تغییرات آب و هوایی در پاریس اشاره شده است. جین پینگ در اظهاراتی در این باره گفته بود که «پرداختن به تغییرات اقلیمی نباید نیازهای مشروع کشورهای در حال توسعه را نادیده بگیرد».

وی که به نظر برخی کارشناسان مسائل بین المللی خطاب به آمریکا بیان شده است، تلاش کرد تا برخی واگرایی ها در اهتمام اعمال برخی محدودیت ها بر چین به بهانه تولید گازهای گلخانه ای مازاد را مورد توضیح و تشریح قرار دهد.

در بخش های دیگری از این هفته نامه مقاله ای با عنوان «۶ گام در ایجاد یک راهبرد علیه داعش» مورد بررسی قرار گرفته است و در آن به این واقعیت اذعان شده است که آمریکا در حال حاضر و پس از ۴ سال از آغاز بحران حملات تروریست ها در سوریه نتوانسته است به تدوین راهبردی برای مبارزه ادعایی خود با تروریست های داعش در این کشور بپردازد.

کد N1057281

وبگردی